31. december 2010

Bageresultater

I går bagte jeg italiensk brød (med majsmel), og i aftes satte jeg så bagemaskinen til at bage durumbrød, så det kunne være nybagt kl. 7 her til morgen. Det virkede perfekt!

Hvor er det dog lækkert at stå op til nybagt brød! Det havde jeg nok aldrig forestillet mig skulle ske, når jeg står op ved 3-4 tiden til hverdag, men nu er det en reel mulighed, som helt klart skal benyttes.

Begge brød har været meget luftige og med sprød skorpe, og smagen er upåklagelig. Rengøringen er supernem og overstået på få sekunder. Alt ialt er bagemaskinen et hit hos mig.

Nybagt og stadig lunt durumbrød
Jeg lovede at tage billeder af brødet, men begge gange har jeg været for hurtig til at tage det ud, skære af det og smage.

Det italienske brød smagte lidt a la giabatta, og vil være godt iklædt chorizo pølse, ost, parmaskinke og melon eller som tilbehør til kraftige retter.

Durumbrødet smager som et almindeligt franskbrød med lidt mere fyldig smag. Velegnet til kaffebordet.

-----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar