30. december 2010

34 år med hovedpine

Hovedpine er ikke en del af min hverdag nu, men det var det faktisk indtil mit 34. år. Jeg er blevet undersøgt utallige gange uden held, og som kun 7 (eller var det 9) årig kom jeg på migrænemedicin.

Det har været barsk og i perioder har jeg ikke kunnet holde det ud. Da jeg som 34 årig kontaktede en optiker, fordi jeg mente, jeg skulle have skærmbriller, var jeg oppe på 10-20 Kodimagnyler om dagen.

Optikeren var grundig og sagde ikke meget undervejs. Da vi var færdige, spurgte han, "Har du aldrig hovedpine?" Det måtte jeg konstatere, at jeg jo havde. Det kunne han godt forstå, for jeg var født langsynet og burde have haft briller for længe siden. Han lovede mig desuden, at min hovedpine ville forsvinde, når jeg fik briller.

Jeg var ved at græde over den besked! Og han fik ret. Kort efter jeg havde fået brillerne og vænnet mig til det anderledes "udkig", forsvandt min hovedpine. Nu har jeg kun hovedpine af og til, og det er yderst sjældent, at den hænger ved som idag.

Har du meget hovedpine? Så få lige checket synet hos en optiker. Måske er det så enkelt at ændre.

-----

Ingen kommentarer: