30. december 2010

Slut med julemad!

Pasta alla tonno
Jeg nyder den danske julemad og har smæsket i den i dagevis, men nu har jeg bare fået nok! Jeg får kvalme ved tanken om mere fed sovs og fedt.

I går købte jeg ind, og resten af dagen levede jeg af rejer, salater og brød. Åh så dejligt det var!

Lige nu er jeg ved at lave en ret, jeg har set på TV, hvor en smuk, ung kvinde rejste rundt i Italien og besøgte lokale spisesteder. Om lidt skal jeg have "Pasta alla tonno", som betyder pasta med tun. Det er en meget enkel ret og jeg elsker den for sin lethed og gode smag. Der er masser af hvidløg i, men det er så langt fra dansk julemad, jeg kan forestille mig, så det er kun godt.

"PASTA ALLA TONNO" (3-4 personer)
2-6 fed hvidløg - alt efter hvor glad du/I er for hvidløg!
2 dåser tun i olie
2 dåser hakkede tomater
Salt og peber
Passende mængde spaghetti til jeres appetit.

Sæt vand over til at koge spaghettien. Kog den som vanligt, når vandet koger.

Hæld olien fra tunen i en gryde og varm olien op.

Pil hvidløgene og skær den hårde ende af. Tryk feddene flade med en bred kokkekniv. Svits dem i olien.
Når hvidløgene har fået lidt farve tilsættes tunen. Findel den mens du rører lidt.
Tilsæt tomaterne og varm det hele op.
Smag til med salt og peber. Der skal forholdsvis meget salt i, da tomaterne kræver salt men smag dig frem.
Bon appetit!

-----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar