28. januar 2011

ABC Scandinavia - M som Mio

Denne uge er vi nået til M på ABC Scandinavia, og jeg har valgt at skrive om Mio.

Mio er min 18-årige hankat. Den 16. maj 2011 bliver han 19 år, og i katteår er det 171 år! Sin alder til trods er Mio ganske frisk og adræt. Han er også stor - 90 cm. lang fra snude til halespids. Jeg købte ham i 1992 hos Dyrenes Beskyttelse i Frederikshavn.
Det er sjældent, katte bliver så gamle, og udover at Mio selvfølgelig har et dejligt liv, tror jeg, at der er to vigtige faktorer for hans alder: Mio blev kastreret som stor killing, og han er bange for biler.

Jeg har valgt 18 fotos af Mio til denne blog. Et foto for hvert år han har levet - i helt tilfældig rækkefølge.
Mio med de store, klare øjne.

Mio nyder solen i rosenbedet

Mio vil være tæt på mig, så han har
sneget sig ind bag mig på kontorstolen

Sommer og afslapning i skyggen

Mio havde en overgang fast plads i min mands
skrivebordsskuffe efter fyraften. Deres hyggestund.

"Hvad er det, du har der? Kan det spises?"

Mio, Fie og Tulle skuler ud gennem terrassedøren,
da det igen igen sner kraftigt.

Mio og hans yndlingskilling, Fie, sover i sofaen.


Mio har bestemt sig for at være julegave.


Mio klar til at blive fodret.

Mio hviler i sofaen i sin mors atelier, hvis hun arbejder der.

Selvom der er kattelåge i kælderdøren, gider Mio ikke
altid gå derned. Det ER nemmere at stille sig op ved
terrassedøren og miave. Det virker også ;)

Bare Mio

Sikke nogle bisser!

Middagslur på gulvet

Mio og Fie har fundet en papkasse

To gode venner nyder at hynden ligger på gulvet.
Mio netop nu. 18 år gammel og flot!

19 kommentarer:

Malys krok sagde ...

Så flott han er! Tenk å bli så gammel! Så flott at du tok Mio på denne ukens ABC!
Takk for din hilsen! Ønsker deg og Mio riktig god helg! -Margit-

Runa sagde ...

Mio er da bare skøn og som han bærer sin alder :-)

Annette's space sagde ...

Jeg sidder og bliver helt rørt. Sikke en en dejlig Mio og så dejlig en billedserie fra hele hans liv.

Belladotte sagde ...

skøn kat :)

Koh-I-Noor sagde ...

Tak skal I have :) Jeg har også bestemt mig for, at Mio skal overleve mig, for jeg kan da ikke undvære ham. Men han kan nok heller ikke undvære mig... Hmm...

Rimkogeren sagde ...

Det var kattens flotte billeder :-) Tak for din dejlige hilsen :-)

Mia Folkmann sagde ...

Hvor er han smuk og dejlig! Jeg havde en kat, der blev 21 år, så der er en god bid vej endnu... ;-)

Madame sagde ...

Jeg er jo vild med katte - og det er så dejligt at se dit indlæg her, sikke skønne billeder :-) Jeg kan slet ikke stå for Mio, Fie og Tulle, der skuler ud gennem terrassedøren!

Inge sagde ...

Hvor er det dejlige billeder af Mio's lange gode liv sammen med dig - jeg håber jeg har en række gode år endnu med Bumlemissen.. :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Tak tak alle sammen :)

Det var godt nok flot med de 21 år, Mia! Vi fik killingerne for 3 år siden, fordi vi forberedte os på, at Mio nok ikke ville leve evigt. Men han blomstrede meget op af selskabet og har påtaget sig rollen som far for dem. Har lært den at fange mus osv. Han elsker killingerne, men kan også sige fra overfor dem. De forguder til gengæld Mio!

Ja, Madame, det er virkelig et godt foto. Der mangler lige Bailey for at hele flokken er samlet. Hun var nok ude i sneen, for hun elsker at være ude.

Lisa sagde ...

Å så många fina foton på dina katter. Gillar den som är näst längst ner där de kurat ihop sig riktigt tillsammans bäst.

Koh-I-Noor sagde ...

Tak Lisa :) Ja, de to katte forstår virkelig at putte sig sammen :)

Lillis verden sagde ...

Meget flot kat, din Mio :)
Det er vildt at tænke på at den er 171 år gammel... Tænker den stadig løber omkring og lever de glade kattedage :)

God weekend

Kamelryttersken sagde ...

Stilig det siste nærbildet :)

Kamelryttersken postet sist: Motorsykkelkjøring og fenomenet toppbloggere

Anette sagde ...

Så mange herlige bilder av din skjønne katt!! Jo, vi har multer her i Norge også, veldig ettertraktede. De har faktisk ført til nabofeider mange steder fordi folk har plukket dem på annen manns eiendom. De har ganske harde små steiner/frø, og det er nok derfor jeg ikke liker dem! Ha en god weekend, klem fra Anette :)

Koh-I-Noor sagde ...

Lillis verden> Ja, det er RET vildt at tænke på, om vi selv skulle blive 171 år. Det ville staten bestemt ikke have råd til. Jeg tænker på pensionen i så mange år.

Kamelryttersken> Ja, han er skarp :)

Anette> Tak. Jeg må forsøge at få fat på multebær, næste gang jeg er i Norge eller Sverige. Utroligt at folk ligefrem slås om dem!

Jørgen sagde ...

Fin mis!

Melusine sagde ...

171 år! Jammen litt av en alder, men de kan jo bli ganske gamle, kattene :)
Det er et veldig fint innlegg om din skjønne katt du har her, med mange flotte bilder. Jeg har virkelig kost meg med å kikke gjennom dette.
Ha en fortsatt fin helg!

Y. Ikeda sagde ...

When we lived in Sweden, we adopted lovely cat that looks like your adorable cat!! When I saw the photo of your cat, I had a heart attack:)

We post photos of our cats at the following URL:

http://ourfurrychildren.blogspot.com/