30. januar 2011

Drømmerejser

Som så ofte før sidder jeg og drømmer om de steder, jeg gerne vil ud og se i verden. Idag er jeg snotforkølet, så varmen trækker meget! Jeg har rejst en del (se mit "travel map" i bunden af bloggen), men ikke været vildt langt væk. Som regel har jeg brugt en uge på hvert sted og dermed kunnet nå en del steder i løbet af et ferieår. Jeg er klar over, at når jeg skal længere væk, vil det tage længere tid og koste mere. For at få mest ud af det, har jeg et godt øje til rundrejser med dansk guide. Dels er ruten planlagt på forhånd og dels kan guiden fortælle om alle stederne.

Lige nu (og jeg skifter mening tit og ofte) er mine drømmerejser for det kommende ferieår disse to:

21 dages rejse fra 11/6 2011 


17 dages rejse fra 23/10 2011


Med disse to rejser vil jeg få nogle rigtig spændende steder at se, og for mig ser det ud til at være de vigtigste punkter i USA og Østen. Der er selvfølgelig masser af andre gode punkter, men for mig vil de give et rigtig godt indblik i områderne.

Nu mangler jeg bare en, der vil med, så jeg ikke skal betale 16.000,- kr. ekstra kun fordi jeg rejser alene. De 16K kunne være fine som mad- og lommepenge. Det ærgrer mig vanvittig meget, at jeg skal straffes for at rejse alene. På nogle punkter vil jeg påstå, at det at rejse alene er straf nok i sig selv.

Jeg må i gang med at spare op! :)))

-----

2 kommentarer:

FruE sagde ...

Vi skal på vores livs drømmerejse i år. Turen går til USA, hvor vi skal til Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, San Fransisco (kører nok op langs kysten via Santa Monica og Solvang) og sluter så af i New York. Glæder mig SÅ meget.

Forstår godt, at du drømmer om de 2 rejsemål :-)

Inge sagde ...

Det ligner to gode rejseønsker.. hvorfor søren skal du betale så voldsomt meget mere fordi du rejser alene.. ?? det lyder da helt vildt.. jeg ved godt det koster at få eneværelse, men næsten 1000 kr om dagen lyder i overkanten. Har du i øvrigt overvejet en rejseklub.. eller singelrejser, der må da være andre som gerne vil de samme steder hen, og hvis I er 2 der sparer 16k hver, så har I 32000 til sammen.. hihi måske kan man ikke regne på den måde :-)