11. januar 2011

Jeg koger...

Det rager ikke mig, men når nogen pisser på mine unger, tænder jeg totalt af.

Ungerne skulle være fraflyttet deres lejlighed 1/1, men den maler de havde en aftale med om at få lejligheden malet mellem jul og nytår udeblev bare. Heldigvis har de en utrolig sød udlejer, der gik med til at de trak den til 15/1. Idag skulle maleren så komme og klare opgaven, men jeg har lige fået at vide, at han overhovedet ikke har været der.

Rasende...
Den slags får mig til at koge over! Ungerne hænger på en halv måneds husleje et sted, de overhovedet ikke bor og er fraflyttet 1/12 hhv. 15/12, og intet tyder på, at de bliver klar til 15/1 heller. De kan jo bare få fat i en anden maler, men det er blevet en anden sag for mig. Den maler, der har r*vrendt dem burde betale for den ekstra husleje, som ungerne overhovedet ikke har råd til. Og så har vi den rigtig "hyggelige" detalje, at det er et nærtstående familiemedlem, der står inde for og har anbefalet maleren. Vores nærtstående er fuldstændig kold over, at det går, som det gør?!? Faktisk hygger han sig sammen med maleren lige nu - mens ungernes lejlighed står og trækker penge ud af deres konti efter denne såkaldte "anbefaling".

Jeg ved da virkelig ikke, hvad det er, der foregår?!? Man skulle tro, vores nærtstående havde et horn i siden på ungerne, men det er virkelig for plat og lavt af en midaldrende mand at opføre sig sådan.

Skal jeg fortsat holde mig ude af det og nøjes med at koge af raseri indeni? Eller skal jeg fise ud og købe maling, melde mig syg et par dage og få den lejlighed malet færdig, inden jeg rejser? Jeg ved det virkelig ikke, men jeg har svært ved at tie, når nogen træder på mine unger, og det gør både vores nærtstående og maleren lige nu.


-----

8 kommentarer:

by lotte sagde ...

Åh hvor jeg forstår dig, løvemor ville også kunnes vækkes i mig hvis nogen gjorde min unger noget, ligegyldigt hvor gamle de var blevet.
Sig dog noget til den midaldrende mand, han burde da vide bedre og hvis ikke er det på tide at han får det af vide at sådan opføre man sig ikke.

Inge sagde ...

Det er helt OK at tænde af i den situation, men ligefrem lægge sig syg.. hmmm det har jeg det lidt svært med. Så går det jo ud over din arbejdsgiver og dine kollegaer.. og de har jo ingen aktier i den historie.
Jeg ville tage fat i den nærtstående og maleren og forklare dem at "Det her er sgu ikke i orden, få fingrene ud og kom i omdrejninger"
Alternativt tænker jeg om ungerne kunne fatte en pensel, hidkalde nogle venner, og du kunne måde op med en stor grydefuld mad til hele arbejdsflokken.. :-) Malervennen og den nærtstående kan passende betale for malingen.
Blot et forslag.. :-)

Runa sagde ...

Rigtig træls at blive/føle sig svigtet og navnlig når det er et nærtstående familiemedlem der er inde over aftalen - kan sagtens følge dig.Tror du/I skal finde en anden løsning så I ikke bliver alt for frustrede - det tyder ikke på, at det er muligt, at opnå en ny aftale som er holdbar - blot smadder ærgeligt, at man skal få sådan en oplevelse og ekstra udgift.Håber I finder en løsning :-)

Koh-I-Noor sagde ...

by lotte, Inge og Runa> Tak for jeres opbakning. Så fik jeg i det mindste bekræftet, at jeg har grund til at koge.

Inge, den med sygemeldingen kunne jeg heller ikke finde på ;) Det var vist mest en panisk tanke for dog at gøre et eller andet frem for at sidde handlingslammet på sidelinien.

Jeg tror faktisk, det er komplet ligegyldigt, hvad man gør overfor de involverede personer. Mennesker med sådan et forhold til tillid, aftaler og ansvar skal man hellere holde sig fra.

Jeg vil ikke lade disse frustrationer give mig flere grå hår. Det man ikke kan ændre, skal man give slip på. Men det er ski svært!

REJEN sagde ...

Hmmm, jeg var da også blevet godt gal i skralden, sådan kan man sgu ikke opføre sig..Sådan et familiemedlem gad jeg ikke at have mere at gøre med...Håber det løser sig uden alt for mange udgifter for de unge mennesker..

Koh-I-Noor sagde ...

REJEN> Tak for støtten :) Jeg er helt enig og håber det samme.

Annette's space sagde ...

Hmmm...jeg forstår udmærket at du bliver rasende, men jeg ville nok gribe malerpenslen selv sammen med de unge. Og så iøvrigt hænge maleren ud med navn und alles, så han kan lære det.
Vedr. dit ønske om at gøre en forskel ude i den store verdens brændpunkter, kan jeg godt følge din lyst til at gøre noget...bare eet eller andet. Jeg har ofte selv haft det på samme måde, og er aldrig kommet afsted.
Det er ikke alt, efter min mening, vi skal kende forklaringen på....såsom hvorfor du/jeg aldrig kom ud for at redde verden. Måske skal vi bare gøre det bedste vi kan. Der hvor vi er.
Ha en dejlig dag :-))

Koh-I-Noor sagde ...

Annette's space> Ja, det er da fristende at gøre med maleren som du foreslår, men det vil jeg nu nok ikke (lige nu ;).
Ang. de nødstedte har du nok ret, og jeg vil tage dine ord til mig. Tak :)