Søg og du skal finde

8. januar 2011

Rart at være lidt aktiv

For nogle dage siden skrev jeg et indlæg om "Mål i livet" og at jeg syntes, jeg var gået i stå. Idag har jeg lavet en smule, og det føles rigtig rart.

Fra morgenen af satte jeg et solsikkebrød over. Medens det æltede, hævede og bagte sig selv fik jeg ryddet op i både stue og køkken, tømt opvaskeren og fyldt i igen, vasket op, skrev en blog til ABC, så DR Update om dagens store begivenhed og læste på andre blogge.

Ved middagstid stod manden op og så var der nybagt brød til "morgenmad". Derefter fandt jeg støvsugeren frem og fik klaret stueetagen. Jeg bestemte mig for, at kælderetagen måtte enten manden eller sønnen tage. Fik støvet af (føj hvor bliver der beskidt i et hus med to rygere!!) og ordnede badeværelset.

Jeg tænkte at jeg måtte afprøve det at bage en kage i min nye bagemaskine, så jeg fandt opskriften på "Den, du ved nok," og minimerede den, så jeg mente, den kunne være i bageformen i færdig størrelse. Da det valgte program var færdigt, var kagen endnu ikke bagt, men den plejer jo også at være i en flad bradepande, og her er den i en lille, tyk form, så jeg gav den det mindst mulige - en time mere.

Jeg havde egentlig tænkt at besøge min mor idag, men manden skulle bruge bilen hele weekenden, så det blev udskudt til næste uge. Da manden stadig ikke havde rørt sig ud af flækken hen på eftermiddagen, smed jeg ham ud. Afsted med ham for at lave de ting, der var planlagt, og så grunden til mit manglende besøg hos min mor faktisk også var tilstede.

Nu har jeg taget kagen ud af bagemaskinen, og den ser lidt sjov ud. Jeg tror, der skal mere væske i næste gang, for den har facon efter dejen, der er æltet rundt. Undskyld mig men den ligner en hunde-høm-høm på toppen ;)

Jeg har atter sat mig ved computeren, og nu er her faktisk helt hyggeligt. Der er pænt, rent og ryddeligt (jeg kan jo ikke se kælderen herfra!) og her dufter af kage. Mørket er ved at falde på, så om lidt vil jeg tænde mine højt skattede SmartLamps og nyde, at jeg for en gangs skyld fortjener at sidde her og lave ingenting.

Jeg har en flaske Sangiovese rødvin stående på køkkenbordet fra Toscana. Den er til en af medarbejderne på Fort Knox. Han bliver pensionist på onsdag, og var i netop Toscana med sin kone i efteråret. Jeg taler med ham næsten hver morgen, og han er bestemt en af de, jeg vil savne meget, når jeg må forlade dem den 31/1. Jeg vil overveje at åbne vinen, hælde den op i et af mine meget smukke julegaverødvinsglas (Fontaine fra Holmegaard) og undskylde mig med, at jeg må prøvesmage den, inden jeg giver den i gave. Så kan jeg jo bare købe en ny på mandag til ham.

Jeg er stadig gået i stå og savner stadig de ting, jeg nævnte, men det er nu ikk' så ring' endda at have nået lidt og være tilfreds med sig selv for en stund. Apropos J som Jantelov vil jeg sige tildele mig selv min egen versions bud nr. 4 idag: Du skal tro på, at du er et godt menneske.

-----

2 kommentarer:

  1. Jeg synes altså du lyder meget flittig i dag :-) og nogle dage har man altså behov for ikke at gøre noget som helst :-) Er det af egen fri vilje du forlader Fort Knox, eller spørger jeg om noget som ikke vedkommer mig.. :-)
    Jeg stemmer for at du hiver proppen af den flaske og prøvesmager den, hvis den er god må du købe en ny på mandag.. :-)
    Rigtig god lørdag aften.

    SvarSlet
  2. Inge> Hvor er du bare sød! Som altid! :)

    Jeg tror lige jeg laver et indlæg omkring mit job, for det bliver lidt langt som en kommentar. Håber du er ok med det svar :)

    P.S. Proppen ER smidt væk ;)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)