22. februar 2011

Egoisme?

Er jeg FOR egoistisk, hvis min fødselsdagsgave (og julegave) til sønner og svigerdatter i år er en fælles rejse ned i solen et sted i en uge sammen alle sammen?!?
Jeg forestiller mig, at vi er klar til en afbudsrejse i maj (billig) måned og drøner afsted, når vi finder det rette.
Men reelt er det jo mig, der noget så gerne vil rejse med dem. De vil hver især meget gerne rejse - men måske ikke med mig. Det er jo svært at sige, omend jeg har luftet tanken, og meldingerne er virker positive. Jeg er lidt i tvivl, så...
Hvordan ville du have det med at tage imod en fødselsdagsgave om en betalt ferie med mor/svigermor?
-----

10 kommentarer:

  1. Vil du være min mor :o)) Som du nok kan tyde synes jeg det er storsindet af dig, at give dine børn/svigerbørn en rejse.

    SvarSlet
  2. Kan jeg blive din datter.. :-)
    Er sikker på du kender dine unger og de kender dig så godt, at hvis de siger ja, er det fordi de gerne vil afsted sammen med dig.

    SvarSlet
  3. Hvor er du sød, FruE. Hvis ikke ungerne vil med, så må du gerne tage med :)

    SvarSlet
  4. Inge> Jeg vil hjertens gerne adoptere dig :)
    Jeg er også sikker på, at de nok skal svare ærligt. Men så har jeg jo et gaveproblem, hvis nogen af dem siger nej!

    SvarSlet
  5. For nogle år siden valgte min mor at give os alle en rejse til Paris. Hun havde arvet efter min mormor og synes at nogle af pengene skulle bruge helt i min mormors ånd.
    Vi havde en pragtfuld tur og snakker meget om den endnu.
    Jeg kan kun anbefale en sådan tur.

    SvarSlet
  6. Det lyder da som en dejlig gave som der er flere der kan få glæde af..Og mon ikke de gerne vil med når meldingerne er positive..;-D

    SvarSlet
  7. Jeg synes, det er en virkelig god idé! Jeg har selv som voksen rejst lidt med min far, og det var en stor succes.

    SvarSlet
  8. Århh, det ville være fantastisk at få sådan et tilbud - er du i det hele taget klar over, hvor stor en gave du er på vej til at give dem ?
    Og ikke mindst vil jeg give de andre ret - der vil blive lagt i ovnen til mange minder, der bagefter kan drøftes over middage og sammenkomster.
    Da min mor var i live inviterede hun "alle os" 2 børn, 4 børnebørn og 2 svigerbørn på ophold i Skallerup Klit i forbindelse med hendes 60 års fødselsdag og sikke en vidunderlig oplevelse at være samlet i 3 dage ...og hvor er jeg i dag glad for, at hun gjorde det - for året efter døde hun "pludselig"... og det gjorde godt i sorgen, at tænke på den tur.
    Så jeg vil sige..........REJS FOR FAÈN...:0)

    SvarSlet
  9. Jeg er helt sikker på at de unge mennesker synes det er en god idé også i hjertet. Jeg har fået sådan en rejse af mine forældre da jeg var omkring de 30 og jeg synes det var fantastisk. :)

    Så afsted med jer. :)

    SvarSlet
  10. Egoisme...nej, det mener jeg ikke. Jeg ville da gerne takke ja, hvis jeg fik sådan et tilbud, og jeg kunne finde på at gøre det samme. (Det har vi faktisk gjort, og det var vellykket.) Første gang jeg foreslog det, var det ikke noget for børnene, men efter et par år, sagde de, at hvis jeg skulle få den ide en anden gang, ville de gerne med. Nu vil de endda med selvom de evt. skal betale selv, fordi det havde været så hyggeligt og en fantastisk tur.

    SvarSlet