Søg og du skal finde

19. februar 2011

HJÆLP!!

Jeg vil så gerne se en masse af verden, men det er så afsindig dyrt at rejse på charter eller rundrejser alene. Som jeg nævnte i mit indlæg "Drømmerejser" har jeg to rundrejser, jeg uendelig gerne vil på, men fordi jeg rejser alene, koster det mig 16.000,- kr. mere end andre, der rejser to sammen. Det plager mig meget....
For de 16.000,- kr. kunne jeg rejse temmelig meget.

Jeg har brug for hjælp til at HOPPE UD SOM BACKPACKER, sådan noget a la at jeg ved, hvad jeg vil omkring, men jeg skal selv finde ud af det undervejs. Det er for mig meget skræmmende at rejse alene ud i "nowhere" og klare alt uden noget som helst sikkerhedsnet. Men jeg vil SÅ gerne kunne gøre det!

Kom med dine erfaringer og dine tips til, hvordan jeg får modet til at gøre det. Jeg har virkelig brug for dig, din erfaring og rigtig mange skub!

Åh hvor jeg håber på mange svar og tålmodige deltagere her. Jeg tror på, at det skal lykkes mig, men jeg har brug for opbakning :)

De kærligste hilsener og håb fra mig til jer alle,
Koh-I-Noor

P.S. Mit nødråb må meget gerne deles ud blandt alle I kender :)

-----

5 kommentarer:

  1. Jamen kæreste - DU SKAL da ud og opleve verden på den ene eller anden måde. Jeg kan desværre ikke komme med en masse guld-æg, da det altid er min dejlige mand der arrangerer og gør ved - og så sætter jeg stor pris på det og følger gerne med :0)
    Hvad med, at du fandt dig en lige-så-rejseglad-ven/veninde og I sammen arrangerede ?
    Uha, mht. at rejse ALENE - så forstår jeg godt, det er svært - jeg tror ikke jeg ville komme nogle steder...så DERFOR
    - håber jeg du får en masse brugbare råd og nogle enorme skups-in-the-back - så du kan komme ud og opleve noget :0)
    Stort knus og kram

    SvarSlet
  2. Nu ferier jeg jo altid sammen med min mand,og det er altid mig der undersøger hvilke muligheder der er, men med motorcyklerne tager vi det ikke så tungt med at planlægge, men vi tager jo heller ikke ud i den store verden endnu det er jo kun i Sverige vi ferier...Findes der ikke netsider med back-packer råd og vejledning ? det vil jeg tro..Håber du får en masse hjælp af andre...;-D

    SvarSlet
  3. Tak for jeres svar, Lotte og Annemarie :)
    Jeg ved da virkelig ikke, hvorfor jeg ikke har fundet noget om det på nettet?!? Det er da logisk, og det kaster jeg mig over.

    Jeg har forsøgt at overtale stort set alle, jeg kender, men de vil gerne have deres ferier sammen med deres partner, og det forstår jeg sagtens. Det ville jeg også helst, men man skal jo være to om den lyst, før det virker. :(

    Men derfor kunne jeg måske godt rejse med andre... Uh, jeg synes det er lidt svært, for hvad nu hvis det er en man ikke kommer godt ud af det med og deler holdninger til rejseriet med? Så bliver tiden laaang...

    Jeg har det ikke godt med offentlig transport. Kører aldrig med det i DK. Men jeg KUNNE jo godt leje en bil... Tør jeg det, når jeg er alene? Måske er jeg for stor en kylling til at være backpacker... Nu vil jeg i alt fald surfe lidt på nettet omkring det.

    SvarSlet
  4. Jeg kan godt forstå du gerne vil rejse sammen med nogen.. Når jeg er afsted er det også sammen med min mand..

    Men hvis du nu ender med at tage alene afsted, kunne du måske overveje at starte med et par lidt mindre ture.. f.eks. en biltur i DK eller Sverige, hvor du selv kører, hvor du ikke på forhånd har planlagt ret meget, men kører den vej du har lyst til, og stopper der hvor du synes.

    Vi bruger de lokale turistbureauer undervejs, de har altid en masse gode ideer og forslag til overnatning, og de hjælper gerne med at booke værelser.

    Jeg synes det er en god ide at surfe lidt rundt og finde andre der har lyst at rejse på samme måde, for det er fedt at dele oplevelserne undervejs, og nogle gange er man jo heldig at finde søde mennesker med de samme interesser som en selv.

    SvarSlet
  5. Tak for ideerne, Inge :)

    Jeg tror egentlig, jeg vil møde ligesindede undervejs, og måske kan man følges ad noget af vejen.

    Småture har jeg gjort en del, så måske skal jeg bare kaste mig ud i det. Jeg har i alt fald brugt meget tid på det og har undersøgt meget idag.

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)