6. februar 2011

Leg med Wordle

Jeg var lige ved at lede efter noget i mine bogmærker (hvad var det nu forresten jeg ledte efter??), og så Wordle på listen, og så måtte jeg lige lege lidt med den. Nu har jeg nemlig fået stikord nok til at lave sjove Wordles. Her er mine seks for idag:







De er da sjove, ikk'? :)
Prøv selv at lave dine egne Wordles her.

________________________________________________________________

EDIT KL. 13:11
Jeg har lige kopieret al min tekst og fjernet standardteksterne (sikke et arbejde!), og resultatet blev dette:

Inge havde ret i, at "så" var fremtrædende, SÅ det fjernede jeg da bare ;)

-----

14 kommentarer:

Annette's space sagde ...

Jo de er sjove og jeg HAR prøvet men har konstateret at jeg bruger de samme ord for mange gange når jeg skriver så jeg droppede det igen :-))
Ingen grund til ligefrem at offentliggøre min forkærlighed for bestemte ord....hihi :-))

Koh-I-Noor sagde ...

Det synes jeg da bestemt, der er god grund til, Annette. Det fortæller jo noget om dig :)

- Og så fik jeg lige konstateret, at jeg har fået rettet indstillingerne til, så jeg ikke skal godkende kommentarer. Jubii!

Runa sagde ...

Har også prøvet Wordle - sjov at lege med - men har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan gemme den, hvis man nu bare taster sine egne ord ind og ikke offentliggøre den på deres side - måske du kan hjælpe Koh-I-Noor ??? :-)

by lotte sagde ...

Spændende farve kombinationer. Det må jeg ind og prøve.

Koh-I-Noor sagde ...

Jeg vil i alt fald gerne prøve, Runa :)

Jeg tager et skærmdump, du ved sådan et billede af det der er på skærmen, og gemmer det. Der er en tast på tastaturet, der hedder Print Screen eller PrtSc eller lignende. Prøv at klikke på den, når din Wordle er på skærmen.
Hvis du så finder dit billedprogram frem og sætter billedet ind (Ctrl+V) kan du klippe det udenom fra og gemme billedet.

Er det til at forstå eller ren volapyk?

Koh-I-Noor sagde ...

God fornøjelse, Lotte :) Det er sjooovt :)

Runa sagde ...

Tak Koh-I-Noor - klar tale :D jeg har nemlig også gjort det med Print Sceen og billede program - tænkte bare der måske var en anden måde at gemme på - men god forklaring og tak til dig :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Der findes en nemmere måde, Runa ;) Det er den, jeg selv bruger. Nemlig et lille program, hvor du med det samme kan markere det område, du ønsker og gemme det. Programmet, jeg bruger, hedder Print Key 2000 og kan downloades gratis her: http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Måske det var noget for dig?

Inge sagde ...

Ja Wordle er sjovt at lege med, som Annette siger, det viser med al ønskelig tydelighed hvilke ord man bruger igen og igen.. :-) Jeg kan huske at ordet "så" var topscorer, det arbejder jeg på at minimere..:-)

Inge sagde ...

Ajjj hvor fedt, nu skal jeg ikke både skrive ord og vente på godkendelse, før min kommentar er med.. Du har gjort det meget nemmere at smide en kommentar.. :-) Tak.. Jeg tror ski jeg går ind og slår det med sikkerhedsord fra igen.. Måske har spammerne glemt adressen.. :-))

Koh-I-Noor sagde ...

Har du "så" i dine stikord, Inge? Det er mine stikord, jeg har brugt og ikke alt det, jeg skriver. Hmm... Måske jeg skulle prøve det også, og se hvad der sker?

Jeg er selv spændt på om der dukker spam op nu, men så slår jeg det bare til igen. Det skal være nemt at skrive kommentarer, for jeg elsker at få dem :)

Inge sagde ...

Hihi.. Så det..;-) du behøver slet ikke fjerne noget, du kan bare skrive din url ind.. så :-) får du al din tekst i wordle.. Så:-)dan gjorde jeg i hvert fald.. Så det.. :-D

Inge sagde ...

nu er det altså ikke fordi jeg vil spamme dig med kommentarer, men jeg kommer lige i tanke om, at Photoscape (et gratis program som kun findes til pc) har en capture funktion, man markerer bare det område man vil have et snapshot af.
Jeg bruger SnagIT - det kan sættes op til at prt.screen laver en capture af et selvbestemt afgrænset område, men det er vist ikke helt gratis.. (firmaet har licens - men det er så:-) vidt jeg husker ret billigt)
Sorry, men nu er det jo nemt at lægge en kommentar :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Spam du bare løs, Inge. Du er altid velkommen :)
Jeg prøver lige den funktion næste gang i Wordle i stedet for at være blondine, ikk'? ;)