26. februar 2011

Lørdagsquiz

Jeg blev inspireret af Thorzos svar på udfordringen fra ABC Scandinavia denne uge, så jeg vil også prøve at lave en fotoquiz, og håber nogen vil lege med.

Jeg har fotograferet ni helt almindelige ting i mit hjem, og har derefter klippet et område ud af hver, og det har givet billederne herunder. I skal nu gætte, hvad det er :)
Jeg håber ikke, det er alt for svært!

Nr. 1

Nr. 2

Nr. 3

Nr. 4

Nr. 5

Nr. 6

Nr. 7

Nr. 8

Nr. 9

Jeg laver et indlæg med de originale billeder i morgen søndag. Skal vi sige, at der er et point for hvert rigtigt gæt? :) Kom og leg!

-----

6 kommentarer:

  1. Hihi.. jeg er en kegle til sådan noget.. Men jeg kan se noget af et ur, close up af en tuschpen og et nøglebundt.. :-)

    SvarSlet
  2. Lad mig se...
    Næsepuden på et par briller, Clipsen på et skriveredskab, påskeliljestængler, nøgler, krydderikrukker, ur, frynser.
    Det er så mine forslag :0)
    Dejlig lørdag!

    SvarSlet
  3. Nr 1 er dimsen på næsen af dine briller
    Nr 2 er en kugle pen
    Nr 3 er påskeliljer
    Nr 4 er en lysestage der ligner en iskugle ?
    Nr 5 er har ingen ide .
    Nr 6 er nøgler
    Nr 7 er tørrede chilier
    Nr 8 er viserne på et ur
    Nr 9 er frynser på et tørklæde måske ?

    Har jeg vundet hva hva hva hva ;-D

    SvarSlet
  4. 1. Næseklemme
    2. Clips på kuglepen el. lign.
    3. Påskeliljer
    4. Presset glas i måske en vase
    5. Planeten QyZoq er i tæt kresløb om planetsystemets sol. Billedet forestiller sælsomme planter.
    6. Et nøglebundt
    7. Et køkkenbord, grønne kakler på væggen og et glas med chillier...
    8. Urvisere
    9. Flettede tråde af et kunststof.

    SvarSlet
  5. 1. tøglehul
    2. tuschpen
    3. påskeliljer
    4. glasfad
    5. rispapirlampe
    6. nøglebundt
    7. kryderier
    8. ur
    9. snor

    mon der var bare en enkelt rigtig :-))

    SvarSlet
  6. Hvor er I bare gode! Tak fordi I deltager i min lille leg. Jeg overvejer at smide en gevinst ind i form af et minimaleri fra min hånd. Resultatet kommer i morgen :)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)