27. februar 2011

Rejsefeber #8 - Caribien

Efter intense dage/uger i det østlige USA, er det tid til afslapning i Caribien.
Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig for, hvor meget der skal hoppes rundt på øerne, for jeg tror egentlig, de ligner hinanden meget. Der er to øer, som skiller sig ud i mit hoved:

Cuba


og Sankt Thomas 


Jeg tror, jeg vil fortryde det, hvis ikke jeg kommer til begge øer.
Jeg vil opleve den tidligere danske koloni Sankt Thomas, fordi det altid har stået for mig som Danmarks dummeste handel at sælge dem fra. Nu vil jeg se, hvordan danskerne satte sit præg på Caribien. Finde spor efter Von Scholten osv.

Cuba er i stor forandring, og selvom det muligvis er ved at være for sent, vil jeg gerne opleve øen, mens den endnu har sit gamle præg. Og jeg skal klart nyde en cubansk cigar og noget cubansk rom, mens jeg lytter til salsa.

Ergo... De to øer giver mulighed for både oplevelser og afslapning. Ret smart!


OBS!
Er der vigtige steder, jeg har glemt, tager jeg meget gerne imod tips!

Følg min Rejsefeber her.

-----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)