Søg og du skal finde

12. februar 2011

Månering på himlen lige nu

På himlen lige nu er der "månering", som er en stor cirkel omkring månen, som er helt mørk ind mod månen, og i ca. 4 millioner km.'s radius fra månen (jeg har målt) kommer en lys cirkel. Skynd dig ud og se det!

Jeg har forsøgt at fotografere det, men det er meget svært. Her har jeg forsøgt at gøre billede så lyst, at cirklen bliver tydeligere:


Og her er det originale foto:


Jeg håber, det er til at se. Især for de af jer som ikke har set det ved selvsyn.
Fascinerende og flot er det :)

Det var min søn, der på sin aftentravetur så det og fik mig jaget ud. Tak for det :)

-----

5 kommentarer:

  1. hehehe.. hvilken linial brugte du til den måling.. ;-))
    Jeg er vild med at fange månen på billeder, du har fået et flot skud der.. :-)

    SvarSlet
  2. Tak, Inge :)
    Månen kan jeg måle, og den er 384.405 km. i diameter. Så er det jo bare at måle ringen og sammenligne forholdet. Simple my dear friend, Watson ;)

    SvarSlet
  3. Ja det er utroligt fænomen på himlen har set det mange gange og bliver lige fascineret hver gang.

    SvarSlet
  4. lotte> Der er noget stort over naturens fænomener, ikk'? :)

    Min søn troede, at der var aliens på vej, så jeg satte kaffe over til uventede gæster :) Men der kom nu ikke nogen.

    SvarSlet
  5. Jeg så det godt da jeg var ude på aftentur med den rødhårede... facinerende. Jeg havde lidt samme tannke som din søn og forventede at blive "afhentet"... :-)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)