Søg og du skal finde

25. marts 2011

Lydbøger

Lydbøger er en rigtig god opfindelse. Dels er de for mig hammergode at lytte til, mens jeg maler. Men idag, hvor jeg er plaget af hold i nakken, så jeg hverken kan bruge hals, ryg eller arm uden at få et jag gennem nakken, er de ekstra gode. Jeg kan "læse" løs, mens jeg skifter til de stillinger, der lige nu virker mest afslappende.

Lige nu er jeg i gang med Henrik Andersens "Trekker, én mand, én bike, én eventyrlig verden."




Helt ærligt er den mand mere eller mindre vanvittig i det projekt, han kaster sig ud i akut. Han har ikke kørt på en MC, siden han fik kortet. Han tager afsted uden forsikring på hverken MC'en eller ham selv, og han kommer ud for både de mest fantastiske og skræmmende ting. Der er ingen tvivl om, at han har været i livsfare flere gange, men... Ja, jeg fristes altså til at sige, at han mangler et par tagsten, men det mener han ikke selv. Henrik Andersen minder mig om en af mine bekendte, der er utrolig sød og dejlig og nem at snakke med. Men ind imellem bliver jeg målløs og tænker på, om han nu også er helt rigtig i roen. På den kærlige måde altså :)

Især for MC'ere med rejsefeber kan bogen anbefales, for der er skønne beskrivelser af rejsen og MC'ens indflydelse, men generelt synes jeg, det er en rigtig dejlig bog. Så ukontrolleret, modig og naiv som Henrik Andersen bliver jeg formentlig aldrig, men jeg kan ind imellem misunde ham sin naivitet, hvor jeg vil være alt for sikkerhedssøgende. Han ringer f.eks. på et tidspunkt hjem til Susanne, og det er to måneder siden, han sidst har givet livstegn fra sig. Hun skælder ikke engang ud eller er bekymret! Ikke som han beskriver det i alt fald ;)

Jeg har nu læst 2/3 af bogen, og han har været igennem Rusland, Japan, USA, Canada, Mexico og Nicaragua og er på vej til Venezuela. Lidt a la min planlagte rejse og derfor var jeg nysgerrig efter hans erfaringer.

Hans eneste grund til at tage turen på MC er forresten, at han forventer, den er billigst at få transporteret, de steder hvor det måtte blive nødvendigt.

-----

3 kommentarer:

  1. Kunne være at jeg skulle læse den bog...God bedring med nakken..;-D

    SvarSlet
  2. Lydbøger er et hit, jeg lægger dem ind på min mobil, og hører bøger når jeg cykler.. :-) Måske ikke det allersikreste, men indtil videre er det gået fint.. :-) I toget bliver det stadig til P4 i ørene og en bog i hænderne.. :-)

    SvarSlet
  3. Jeg kender så mange, der har glæde af lydbøger men i min verden har de aldrig vundet indpas... tankeflugt af og til kombineret med irritation over en dårlig "stemme" har fået mig til at opgi' mere end en gang og gå tilbage til de trykte bøger.

    Jeg tror, jeg prøver igen til sommer, når jeg skal sidde i haven med lukkede øjne og nyde solen.

    God bedring og god weekend :-)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)