16. marts 2011

Min rejse til Goa i Indien - opfølgning og afslutning

Jeg har idag modtaget et brev på to A4-sider fra Scanway/Tyrkieteksperten som svar på min mail til dem omkring den dårlige oplevelse, jeg havde med selskabet i Goa i Indien.

Jeg føler mig taget alvorlig og er tilfreds med deres brev og afgørelse på det skete.
Først og fremmest beklager de meget, og dernæst vender de sagligt hvert enkelt punkt. Det synes jeg bestemt er på sin plads og i orden. Jeg fornemmer også, at de implicerede er stillet til ansvar, hvilket er ret så vigtigt, for at det ikke skal gentage sig.

Jeg har fået økonomisk erstatning for ½ dags mistet rejse, og jeg har fået en erstatning på 5% af rejsens pris for de fejl, der er sket på destinationen.
Til gengæld har jeg ikke fået refunderet den ekstra indenrigsbillet, jeg måtte købe til nu-og-her-pris, fordi selskabet ændrede flyvetiden et par dage før rejsen og flyet yderligere var forsinket på hjemrejsen. Det, synes jeg måske nok, ville have været rimeligt, da jeg jo havde afsat rigeligt tid til eventuelle forsinkelser efter de flytider, jeg havde købt rejsen med. Jeg er klar over, at rejseselskaberne ikke har ansvar for tilslutningsfly, men netop denne paragraf medtager ikke, at situationen ser anderledes ud, når de i sidste øjeblik ændrer flyselskab. Jeg er ikke sikker på, at den holder i retten...

Men alt ialt er jeg godt tilfreds. Især fordi jeg føler, at Scanway har taget sagen alvorligt.
Jeg tror, jeg så småt vil skele til Scanway igen, når jeg skal på charter. Alle kan begå fejl, og det er ok, når man erkender det og prøver at rette op på det. Så... Thumbs-up til Scanway for håndteringen af dette :)

Smukke blomster på et træ nær mit hotel i Goa


P.S. Jeg har fejret dagens dejlige brev og check med pizza og rødvin til os tre her på matriklen - Skål! ;)

-----

1 kommentar:

  1. Skål, og godt gået af firmaet at de tager sig tiden til at svare ordentlig og forholde sig til dine klager.. :-) Pizza og rødvin har I helt sikkert fortjent. :-)

    SvarSlet