26. marts 2011

WIP - Cirkler

I sidste weekend gik jeg i gang med en serie af malerier, fordi jeg var så glad for resultatet af de to, jeg havde malet den weekend. Dem ville jeg lave flere af!

Hele mandagen gik jeg på jobbet og glædede mig til at komme hjem for at male. Men ak! Jeg var som vanligt dødtræt, da jeg kom hjem, og orkede det ikke. Det var skuffende for mig, for jeg ville jo så gerne. Jeg tænkte, at hvis jeg var for træt efter arbejde, måtte jeg male inden arbejde. Resten af ugen er jeg stået op... Ja, hold nu godt fast... Kl. 3:30 for at male!

Det har været pragtfuldt at sidde der i stilheden og male og lytte til mine lydbøger. Efter arbejde kunne jeg faktisk også de fleste dage male videre, så jeg har nærmest malet på alle andre tider, end når jeg sov eller var på arbejde. Jeg elsker det!

På min Facebook side - Seerups Galleri - har jeg netop lavet et album med WIP (Work In Progress) for den serie, jeg er i gang med. Albummet vil blive opdateret, efterhånden som jeg arbejder videre. Det bliver dette indlæg til gengæld ikke, men jeg fremviser nok det endelige resultat, når det er klar. Der er ialt seks lærreder på hver 50 x 60 cm.

Men altså... Det her er, hvad jeg har brugt al min tid på den seneste uge, og derfor har skrevet og kommenteret meget lidt på jeres dejlige blogs.

Alle billeder er klikbare.

Baggrunden males groft op.

Baggrunden på det første billede til venstre er kommet til at se således ud.

Baggrunden på det første billede til højre er kommet til at se således ud.

Alle seks lærreder lægges på gulvet med afstandsklodser imellem for at holde samme afstand overalt.
Jeg udvælger områder, hvor der skal ridses cirkler op på kryds og tværs af lærrederne.
De ridses op med en blyant på en snor samt en rund form.
Det er vist ikke til at se blyantsstregerne, men de er der!

Cirklerne males op i en tynd streg med kobberfarve.
Nu ses det tydeligere, at nogle cirkler krydser flere lærreder.

De andre tre lærreders cirkler tyndt malet op med kobberfarve.
Bemærk at baggrunden fortsat er meget dominerende.

Her er cirklerne på tre lærreder malet kraftigere op med sølvfarve.
Nu træder baggrundene mere i baggrunden som planlagt.

Og de øvrige tre lærreder malet kraftigere op med sølvfarve.

Det er så langt, som jeg er nået til nu. Cirklerne skal males yderligere op med en mørk og mellem farve på hver side af sølvcirklerne, og der skal lægges effekter ind. Hvor de skal lægges, ved jeg endnu ikke.

Det lille træ, jeg malede i sidste weekend, bliver forresten givet væk via Facebook siden om to uger, så er du interesseret, må du smutte derind og se hvordan du får fingrene i det :)

Nu vil jeg holde en velfortjent pause efter syv skønne timer i atelieret.
Fortsat god weekend til alle!

-----

Ingen kommentarer:

Send en kommentar