18. april 2011

Dejlig første feriedag

Den er bestemt ikke slut endnu, men jeg har valgt at holde fyraften og nyde udsigten til de ting, jeg har udrettet idag.


Terrassen er blevet rigtig fin. Bedene nåede jeg jo i sidste weekend. Så manglede krukkerne. Nogle mennesker får den slags klaret i efteråret men ikke jeg... Idag gjorde jeg til gengæld. Fik fjernet planterne fra sidste år, så de nu er klar til topdressing og dette års blomster. Jeg overvejer at tage den billige løsning med at så tagetes, morgenfruer eller lignende i dem alle. Typisk bruger jeg 1000-1500 kr. på blomster, og med tanke på at huset forhåbentlig snart er solgt, og jeg måske derefter skal bo i en lejlighed uden have, er det lidt ærgerligt at have brugt så mange penge på sommerblomster, som vil blive smidt væk. Det tænker jeg lidt videre over...

Frokosten blev indtaget på terrassen, men vi måtte have en parasol frem, for det var simpelthen for varmt at sidde i solen. Bagefter smed sønnik sig på græsset og nød vejret og kattene, mens jeg tog billeder af alt og intet. Græsset er faktisk blevet meget grønt de seneste dage, så vi bliver ski nok nødt til at se, om vi kan starte plæneklipperen. Der skal også samles en masse grene ind, der er faldet ned i vinter.


Til min egen (yderligere) ros skal siges, at jeg faktisk har fået samlet alt haveaffaldet og smidt det i komposten. Tidligere havde vi en aftale om, at jeg holdt haven og manden fjernede mit haveaffald bagefter. Det tog nu ikke mange minutter, så det er ikke et stort savn ;) Men græsslåningen... Pyh... Jeg tror, det må blive en opgave for sønnik denne sommer.

Mens jeg arbejdede i haven, arbejdede min dejlige bagemaskine, Marie, i køkkenet, så jeg har netop været inde og høste det meget varme og lækre italienske brød. Det er godt nok nemt at bruge et minut på at hælde ingredienserne i, og så klarer Marie resten.

Marie har netop kaldt fra køkkenet om at brødet var klar.

Noj hvor lækkert. Svampet og varmt :)

Sønnik på sin side havde bl.a. brugt tiden på en tur i vores velassortede Dagli'Brugs, og havde til mig købt disse:

Vasen er alt for stor, men da jeg lod de fleste smutte i bodelingen og selv købte buketter forleden, må det gå an :)

Jeg plejer at sige, at et eller andet må jeg have gjort rigtigt med de guldklumper, men i stedet vil jeg idag sige som sønnik, at et eller andet må de selv have gjort rigtigt, siden de har opdraget hinanden så godt :)

Alt ialt en rigtig dejlig første feriedag, hvor der både er blevet lavet noget og hygget. Jeg tror, jeg snupper en dag mere i morgen ;)

-----

3 kommentarer:

FruE sagde ...

Det lyder bare som en skøn skøn første feriedag. Jeg suger lige til mig. Her er der ingen ferie, men jeg har så kunnet nyde lidt sol da jeg kom hjem.

Forstår godt, at du ikke vil kaste oceaner af penge i blomster, når huset måske snart er solgt.

Og så ros til sønnike, det må være dejligt med sådan en overraskelse :-)

REJEN sagde ...

Sikke en dejlig første feriedag, og dejlige drenge du har...Ingen grund til at bruge en masse penge på blomster hvis du alligevel skal sælge det...;-D

Inge sagde ...

Sikke en skøn dag du har haft.. mine krukker står visne og trælse hjemme på terrassen i Roskilde.. Håber at få dem klar i næste uge, hvor jeg også har fri. Rigtig god dag til dig.