7. maj 2011

ABC Scandinavia - Æ som Æsler eller Ædegilde

Ikke langt fra hvor jeg bor, er en mark jeg dagligt nyder synet af. Den er nemlig fyldt med æsler og miniheste. Der er rigtig mange af dem, og når de får føl er der virkelig liv og glade dage med de bittesmå, der drøner rundt og leger. En slags heste og æsel-legoland pga af deres små størrelser.

Sønnik og jeg kørte netop en tur og ville omkring Æslerne til denne uges ABC Scandinavia, hvor emnet skal starte med Æ, men ak og ve. Det var åbenbart for varmt for de kære små, for marken var tom. På bagsiden af gården kunne vi se nogle få stå i skyggen, og resten må være gået ind.


Det var ikke lige dét, jeg havde glædet mit til at dele i blogland, så i stedet lagde vi vores indkøbte varer på køkkenbordet, og mente at Ædegilde måtte være en anden mulighed.


Det ser egentlig ikke særlig sundt ud, men vil I tro på mig, når jeg siger, at udenfor billedet til højre var der både lakse- og tunbøffer? ;)

Flere Æ emner her.

-----

3 kommentarer:

Inge sagde ...

Hæ hæ skønt æ valg og god søndag

Pysselfarmor sagde ...

Vilka sötisar som inte vill vara med på bild
;-) vänder baken till....

Pysselfarmor sagde ...

Rätt länk här

http://pysselfarmorsbilder.blogspot.com/2011/05/abc-scandinavia_09.html