27. maj 2011

Hårde dage

Det har det været for mig på det sidste.
Jeg kunne til sidst ikke holde til mere yoyo med følelserne mellem x'en og mig, og har nu afbrudt al kontakt. Det var ikke det, jeg helst ville, men det var simpelthen nødvendigt for at passe på mig selv. Derefter gik jeg i gang med at lukke alle de døre, jeg overhovedet kunne, så han kan komme ud af mit liv.

  • Jeg har været omkring min advokat, og har ifølge hende intet at frygte. Godt så.
  • Jeg har bedt x'en hente de to katte, der var hans, men som stadig boede her. Dog endte vi med at beholde den ene af dem, Fie, da hun og min søn er uadskillelige. Mio og Fie er det sådan set også. Se bare her om ikke der er to, der er glade for, at Fie blev boende:

  • Jeg har købt vores tidligere fælles bil. Jeg ved stadig ikke, om jeg får brug for en bil, når jeg flytter i ny bolig, men det var eneste måde at lukke den dør. Det var en meget stor investering for mig, så den gjorde mig meget urolig, men en kollega med forstand på biler siger jeg ikke har gjort noget meget dumt. Det har jeg valgt at tage til mig for at slippe uroen.
  • Registreringsattesten på bilen er ændret til kun at have mig som ejer.
  • Alle forsikringer er ændret, så de passer til de nuværende forhold - og så regningerne ender det rette sted.
  • Jeg har fået en god snak med en del boligselskaber, så jeg ved noget mere om, hvordan det er at være boliglejer frem for boligejer, og jeg er nu skrevet op på venteliste i hele syv boligselskaber. Der er rift om rækkehuse, som jeg er interesseret i, så jeg overvejer om jeg skal tage en af de dyre for ligesom at komme indenfor. De dyre er der selvfølgelig færre, der kan overtage. Men når man først er lejer, kommer man foran i køen til andre af selskabets boliger. Det kunne godt være investeringen værd.
  • Jeg dater og ser en masse andre mennesker. Får oplevelser og gode snakke. Mangler lige en god kysser, og så er den vist hjemme ;)
  • Jeg har taget denne fra pragtfulde Mette til mig med ganske små justeringer:
    Jeg vil træffe mine egne beslutninger, tilbringe weekenden i bar røv og morgenkåbe, se underlige svenske film, gå i seng kl. 18 og læse til solen står op, lade hårene på benene vokse vildt, komme hjem når det passer mig, bruge mine penge på nøjagtig det jeg har lyst til, kysse med hvem jeg vil, slukke for fjernsynet, sumpe foran computeren, flirte hæmningsløst, omgåes hvem jeg vil - når jeg vil. Ikke lytte til dominerende mennesker. Bande som bare satan. Jeg vil fandeme være boss i mit eget liv… Og jeg må jo sige, at jeg allerede er godt i gang med at gøre mange af tingene.
  • Har gjort andre ting, som jeg ikke vil nævne her, men som også er i den rigtige retning for mig.
Til gengæld er der meget stor fare for, at jeg ikke kan gøre noget ved min rejsefeber i nogle år fremover. Nedsættelse af prisen på mit hus, køb af bil, indskud til ny bolig, sommerferie til hele familien osv. osv. er dyrt. Jeg giver ikke køb på sommerferien med mine guldklumper, og den skal ikke få for lidt. Jeg har hørt, at spanierne er ret lækre ;)

Jeg har lukket alle døre med undtagelse af huset, og det kan jeg ikke gøre mere ved, end jeg gør. Så den sidste dør kan jeg kun vente på at lukke.

Mit netværk er helt ubeskriveligt stærkt og godt, og selvom jeg har været meget tavs til tider, fordi det hele var for hårdt, har de hanket op i mig, krammet en masse, skrevet mail og sms osv. konstant, er her og taler om alt og intet og lytter.
Jeg synes lige, I skal se, hvad der var tilføjet min to-do-liste, da jeg vågnede i morges:


Afkrydsningen VAR lavet :)))

Lad mig slutte af med nogle billeder fra en dejlig travetur i dag.


 







Mit Nye Liv er godt i gang :)

-----

7 kommentarer:

Inge sagde ...

Det er nogle dejlige billeder du viser.. og jeg synes det lyder til, at du er ved at få rigtig godt styr på mange praktiske ting i dit nye liv. Det er godt gået BS, jeg er sikker på du kommer styrket gennem det her opbrud. :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Tak sødeste Inge :)
Man må i alt fald sige, at jeg gør noget ved sagen :) Jeg glæder mig faktisk til fremtiden nu. Det havde jeg ikke troet, jeg kunne for få dage siden.

Lone sagde ...

Jeg kan kun give Inge ret, godt gået. Det ER jo dit liv, det drejer sig om.

Koh-I-Noor sagde ...

Det er lige, hvad det er, Lone. Mange tak. Jeg er glad for at I gider læse med og tænker på mig :)

Catarina sagde ...

Det lyder godt at du har fået nogle ting på plads og "ikke har noget at frygte". Det der nyd livet, gælder ikke kun i ag. Jeg nyder livet i fuldedrag hver dag for det er slet ikke v´givet, det liv skal jeg sige dig. Nyd det og omfavn det hverdag og livet vil boble i dine åre. :)

Koh-I-Noor sagde ...

Tak for din hilsen, Catarina. Livet er bestemt ikke givet, og et godt liv er det slet ikke. Men man skal nu alligevel have styr på basis for at kunne nyde det rigtigt, ikk'? ;)

Jeg har så meget kærlighed omkring mig, at det kun kan ende godt. Og jeg synes selv jeg er god til at nyde de små ting og favne livet og mulighederne omkring mig.

I dag skal jeg mødes med en flok mennesker, som også er singler. Vi kan garanteret bruge hinanden til meget, og måske skal jeg ikke have så mange oplevelser alene fremover. Dejligt :)

Lotte Glensnov sagde ...

Hvor er det godt at læse, du syder af saft og kraft her på tærsklen til alt det nye :0)Godt nok, har jeg været udsat for mange frygteligheder her i tilværelsen - men heldigvis aldrig besværlige x´er - dem har jeg været skånet for.
Jeg ønsker dig alt det bedste på din nye vej - det skal nok blive rigtig godt!
Stort knus og masser af varme tanker