Søg og du skal finde

20. maj 2011

Love is in the air...

(lyt evt. til musikken med John Paul Young på YouTube samtidigt her)

Mine kære små må være faldet godt til i mit bed, for to af dem har forelsket sig hovedkulds i hinanden og den smukke parringsdans har været i gang hele dagen. Det er Rene og vist nok Emil, der har fundet melodien og nu er i fuld gang med at befrugte hinanden. Jeg synes, det er herligt, at de er faldet for hinanden så hurtigt efter at have mødt hinanden :)


Til gengæld synes jeg måske nok den almindelige havesnegl er en smule indiskret ved at kravle helt tæt på og overbeglo de elskende. Men det viser tydeligt forskellen i størrelse på de to typer snegle.

Love is in the air på en anden måde her i dag også. Jeg har nemlig været på date. Ikke sådan at jeg søger en ny mand i sofaen, for det gør jeg bestemt ikke. Jeg har rod og vasketøj nok. Men jeg vil gerne have en at få nogle oplevelser sammen med. Jeg blev hentet på MC, og så drønede vi ud i landskabet. Vi var på gåtur rundt i rhododendronhaven i Brønderslev, og den er jo utrolig smuk netop nu.




Ænderne havde fået masser af dejlige, dunede ællinger.



Og svanerne gled så majestætiske og yndefulde af sted på de spejlklare søer.


Rigtig dejlig og hyggelig tur, og jeg glæder mig til forhåbentlig flere små og store oplevelser i dejligt selskab.

Bowlingaftenen i går gik forresten rigtig godt. Jeg indtog den forventede sidsteplads, men spiste til gengæld mest. Så går det vist lige op ;) Jeg må have lavet en vandrerpokal til den, der laver flest strikes, som kan gå på omgang. Den skal være så grim, at man gerne vil give den videre, og så grim at man kun kan holde af den alligevel.

-----

5 kommentarer:

  1. Ja der er da sandelig Love in the air på dine kanter for tiden. Rigtigt dejligt :-))

    SvarSlet
  2. Man skal ikke fornægte sig livet goder, vel Annette? ;)

    SvarSlet
  3. Noen er små og søte, andre er bare små...
    Vakre bilder! -Margit-

    SvarSlet
  4. Sikke en vidunderlig park med skønne planter - og ællinger. Jeg kan slet ikke stå for de små dunede, men jeg kan nu også godt lide vinbjergsnegle. Jeg importerede engang et par stykker til haven her (de er i parken lige ovre på den anden side af fortovet), men jeg så aldrig mere til dem. Jeg har ellers en dejlig vild have, som må være vinbjergsnegle-egnet - men de var måske af en anden mening... ;-)

    SvarSlet
  5. Maly> Kan du ikke lide snegle? ;)

    Mia> Jeg har heller ingen anelse om vinbjergsneglene kan lide min have, så det må tiden vise. Men de kan åbenbart lide hinanden :)
    Dyrebørn er bare så kære. Jeg tror, jeg vil ud og finde flere at kigge på og fotografere, for det er jo lige tiden til alle de kære små :)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)