26. juni 2011

Min drømmemand

Jeg har filosoferet lidt over den der drømmemand...

Da jeg var i 20'erne skulle han være:

1. Stilig
2. Charmerende
3. Rig
4. En god lytter
5. Smart
6. Veltrænet
7. Klæder sig ordentligt
8. Sunde vuderinger
9. Kommer med gode overraskelser
10. En fantasifuld, og romantisk elsker

I 30'erne blev det til:

1. Ser godt ud (Helst hår på hovedet)
2. Åbner døren for mig
3. Har tilstrækkelig med penge til en god middag
4. Lytter mere end han taler
5. Ler af mine vitser
6. Bærer poserne hjem fra butikken
7. Ejer mindst et slips
8. Overrasker med god hjemmelavet mad
9. Husker fødselsdage og andre mærkedage
10. Romantisk, i hvert fald mindst en gang om ugen

Han var sq heller ikke at finde, så her i 40'erne har jeg igen revideret:

1. Ikke for fuld (opstemt er ok)
2. Begynder ikke at køre før jeg har sat mig ind i bilen
3. Arbejder regelmæssigt - Spenderer af og til penge på en restaurantmiddag
4. Nikker enig på de rigtige steder, når jeg taler
5. Husker som regel pointen i de vitser han fortæller
6. Er tilstrækkelig veltrænet til at orke at ommøblere
7. Går i skjorter der skjuler maven
8. Køber ikke champagne med skrueprop
9. Husker at slå toiletbrættet ned efter sig
10. Barberer sig i weekenderne (Men helst oftere)

Jeg forudser, at i mine 50'ere bliver det:

1. Trimmer øjne- og næsehårene
2. Ræber og klør sig ikke offentligt
3. Låner ikke penge for ofte
4. Gaber ikke når jeg fortæller vigtige ting
5. Fortæller ikke den samme vits for ofte
6. Er tilstrækkelig veltrænet til at rejse sig fra sofaen i weekenderne
7. Passer på at sokkerne hører sammen og husker at skifte undertøj hver dag
8. Laver god mad
9. Husker mit navn når det er nødvendigt
10. Barberer sig i nogle weekender (Men helst oftere)

Og i 60'erne formentlig:

1. Skræmmer ikke små børn
2. Husker hvor toilettet er
3. Er ikke for dyr i drift
4. Snorker stille mens han sover
5. Husker som oftest hvorfor han ler
6. Tilstrækkelig veltrænet til at stå selv
7. Bruger som oftest tøj
8. Synes det er godt med let-tyggeligt mad
9. Husker hvor han har lagt sine tænder
10. Husker det er weekend

I 70'erne og 80'erne og det der måtte komme efter:

1. Trækker vejret
2. Går på toilettet

På et eller andet tidspunkt må jeg vel finde ham drømmemanden... Eller hva'?

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Ja ens prioteringer skifter med alderen.
    Gad vide om sådan en drømmemand eksisteret.
    Man er nok nød til at gå en anelse på kompromis...
    God jagt og god søndag!

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke sikker, Kari. Mon det hjælper hvis jeg her i 40'erne nedsætter mine forventninger til 50'erne eller måske endda 60'erne?

    SvarSlet
  3. Hahahahaaa.. og pludselig dukker drømmemanden op, og du er glad bare han er sammen med dig.. :-)

    SvarSlet
  4. Ha ha ha ha...Ja, jeg kigger efter mænd i 50 erne og 60 års alderen....
    Du er da en Humørbombe uden lige du skjønne Q

    SvarSlet