25. juni 2011

Pigerne tog i byen

Min veninde og jeg rev fredagen ud af kalenderen til hinanden, og den fik vi sørme da puttet noget i.

Vi startede med at gå ud og spise. Derefter på havnen til koncert med Carpark North.










































De var slet ikke så dårlige! Jeg vidste ikke på forhånd, hvem de var, men det viste sig at jeg kunne synge med på flere af deres sange :)
Opvarmningsbandet var nogle meget unge, men ret så dygtige fyre. Det var en kold og blæsende fornøjelse på havnen, skal jeg hilse og sige, men vi gamle piger klarede den.

























Ved indgangen fik vi monteret et grønt armbånd, som gav os ret til yderligere en koncert med Christoffer på Skråen, så den tog vi da med. Det skulle have været noget mere stille end Carpark North, men det var det ikke. Mine gamle ører var ved at blive blæst ud!













Da Christoffer var færdig, skulle en fjerde sanger sørme lige have chancen også. Han var faktisk ret så sød med sine lidt 80'er agtige sange og hvide seler på det sorte dress. Da han havde sunget et par sange, slog det mig, hvor meget han egentlig lignede en Søren, jeg havde sunget en hel nat med for nogle år siden. Jo mere jeg tænkte over det, des mere lignede det altså Søren. Jeg var netop ved at sige det til veninden, da han selv fortalte at han hed Søren. Ej hvor pudsigt. Efter hans optræden kom han ned, og han kunne sagtens huske mig og vores sang aften/nat for 7-8 år siden, så det var da ret så sjovt lige at hilse på ham igen. Søren er for øvrigt vært på ANR, så måske du har hørt ham i æteren.

Mæt af koncerter (det blev jo faktisk til hele fire) gik vi på Old Games Pub. Hold da op så mange mennesker! Den ene med mere svømmende øjne end den anden ;) Jeg må indrømme, at jeg tænkte, hvis det er sådan her, jeg skal finde en evt. ny partner på et tidspunkt, forbliver jeg single resten af mit liv! Det var slet ikke mig. Følte at man stillede sig op på en tilbudshylde og ventede på at blive valgt ud af en mere eller mindre beruset mand. Nej tak du!

Vi fortsatte til Gaden (Jomfru Ane Gade kaldes slet og ret Gaden i lokalområdet), hvor der endnu ikke var sååå mange mennesker. Nogle dage kan man ikke bevæge sig for mennesker. Vi huskede at smile hele vejen, da Gaden jo er overvåget af politiets kameraer overalt ;)

Dansebaren var det sted, jeg kom på sidst jeg var single. Mest for at danse. Den aktivitet tror jeg så til gengæld jeg har glemt. Det er i alt fald flere år siden, jeg har forsøgt det. Men for mange år siden dansede jeg meget - og altså gerne på Dansebaren. Der måtte vi ind og se, om stemningen var den samme. Det var den! Publikum var også i vores aldersgruppe og musikken var den slags, vi kan udenad.

Nå ja, så er der alligevel et sted, jeg kunne finde på at gå i byen i Gaden. Måske jeg endda skal have slidt nogle dansesko med tiden. Vi får se :)

Vi sluttede vores nat af med en gåtur gennem den stille gågade. To gamle piger snakkende og grinende efter en dejlig aften og nat i godt selskab :)

I dag viser mine sko tydeligt, at jeg var på havnen til koncert:












Mine fødder fortæller mig desuden at jeg fik gået meget, og at det vil være fornuftigt med mere behagelige sko næste gang. Hehe

Ingen kommentarer: