12. juni 2011

Turist i Vendsyssel

I går var min ældste søn, min svigerdatter og jeg turister i Vendsyssel. Det var en aldeles pragtfuld dag, som billederne også vil vise.
God fornøjelse! :)

Palm Beach/Palmestranden, Frederikshavn

Hirsholmene i det fjerne



Første dyp i Kattegat i år


Lige bag palmestranden græsser fårene





Den tilsandede kirke, Skagen




Udsigten fra kirketårnet. Klik for at se billedet korrekt


Flot arbejde. Bemærk de nummererede bjælker







Råbjerg Mile 
mellem Skagen og Frederikshavn



180 graders foto af milen. Klik for at se korrekt foto.

De resterende 180 grader. Klik for at se korrekt foto.


Ingen tvivl om at lyset ved Skagen er i særklasse!





Sæby, en sand perle i Vendsyssel

Fisketrappen ved den gamle mølle


Sæby å løber ud i havet



Lystbådehavnen. Klik for at se korrekt foto.

Kvinden ved havet

Børnenes smukke bidrag på Kvinden ved havet




Sæbys rådhus fra 1801 til 1848


Engang Sæbys hospital













































Sæby, udvalgte døre, porte og detaljer







3 kommentarer:

mette sagde ...

Åh når jeg ser dine billeder kommer jeg virkelig til at savne Sæby, har boet der for år tilbage, det er en pragtfuld by !
Satser på at flytte derop når jeg bliver gammel :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Jeg var omkring plejehjemmet også, Mette, og det er et af de bedste, så lad os begge reservere et værelse der ;)

mette sagde ...

Aftale :-)

Men vil nu egentlig også gerne bo der inden jeg skal på plejehjem, så måske skal jeg skrive mig op i et boligselskab først ;-)