16. juli 2011

ABC Scandinavia - H

H som Hurup, Hav, Horisont, Havn, Huse, Ham, Hende og Heldig.


Ham fra Øster Hurup
Hende fra Hurup Thy
Hurup er det navn, de lokale i daglig tale bruger om Øster Hurup. Det er altså ikke Hurup i Thy der er tale om. Der har altid været forvirring omkring de to Hurup'er, og det vil der nok fortsætte med at være. Meget pudsigt er det, at jeg er født i Hurup i Thy, mens min mand er født i Øster Hurup, og vi begge derfor kender til besøgende, der var ankommet til den forkerte Hurup. Når vi har samlet vore familier, har Hurup været nævnt mange gange, men hvilken Hurup der var tale om, var ikke altid klart. Det har vi grinet en del af. Hverken min mand eller jeg havde været i den anden Hurup, før vi mødte hinanden. Nu har vi naturligvis.








I går efter fyraften tog jeg til Øster Hurup. Det er en livlig by på denne tid af året, men fisteregnen lagde en dæmper på iveren efter at opholde sig ude for rigtig mange turister. Alle billeder i dette indlæg er taget i Øster Hurup i går.

Horisonten udover Havet var ikke så tydelig som den er på klare dage.

LystbådeHavnen er velbesøgt om sommeren.
De sorte Huse der er blevet bygget på havnen efter inddæmning af et tidligere havområde
Min mission i Øster Hurup i går var at få en softice og gå en lang tur. Mission accomplished!
Derudover fik jeg en bonus i form af dejligt selskab og at blive inviteret ud at spise. Hvor Heldig kan man være?

3 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Jeg vidste heller ikke, at der findes to Hurupper;kender kun Øster Hurup, fordi nogle af mine forældres venner havde sommerhus der og ligesom de lokale bare sagde Hurup. "Øster" ville jo nok have bragt mig på sporet - men så blev jeg så klog :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Der kan man bare se, Rasmine. De to Hurup'er ligger endda på en vandret linie gennem Jylland, men altså på hver sin kystside :)

prik sagde ...

Det er nogle flotte billeder du har taget. Ups...jeg vidste heller ikke, der findes 2 Hurup`er.
Dejligt med en invitation til middag...Ingen opvask bagefter!