23. juli 2011

Tankerne er i Sundvollen i Norge

Det er ganske forfærdeligt, hvad der er sket/sker i Norge. Et terrorangreb i Norge?! Jeg føler med jer alle i Norge og synes det er alt for tæt på til ikke at være berørt :'(

Jeg er selv 1/4 nordmand og har dermed en del familie i Norge. Da så Sundvollen i statsministerens pressemøde blev nævnt som centrum for pårørende til de dræbte på Utøya, fik jeg et sug i maven. Min mand og jeg var i netop Sundvollen for præcis fem år siden, og boede på netop Sundvolden Hotel, hvor de pårørende nu er samlet. Vi lejede en båd og sejlede rundt i fjorden omkring de smukke og fredfyldte øer - bl.a. Utøya. At forestille sig det smukke sted nu er ganske forfærdeligt.

Mine tanker går til vort norske broderfolk på denne tragiske dag...

Mig med broen i Sundvollen i baggrunden og med retning mod Utøya
Smukke og - dengang - fredfyldte Sundvollen. Sndvolden Hotel er midt i billedet

Dejligt hotel og fin velkomst, men hvor er det svært at tænke på den sorg der må være i dag.

Jeg håber meget, at der ikke viser sig yderligere bomber i Oslo eller andre steder, og håber ligeledes meget at dette er værket af een sindsyg mand og ikke en terrorgruppe.

2 kommentarer:

Inge sagde ...

Totalt uforståeligt og tragisk..

Koh-I-Noor sagde ...

Ja, Inge. Intet er afsluttet endnu, men jeg håber de har fat i den rette, og at der ikke er flere med ham.

Hvordan kan man skyde et barn/et ungt menneske? Dreje våbnet mod et andet barn og dræbe også det. Og igen og igen. Man skal godt nok være totalt blottet for fornuft, samvittighed, empati og meget, meget mere.