3. juli 2011

Skagen Vise Festival 2011

Jeg har været på Skagen Vise Festival for første gang i mit liv. Ja, faktisk er det min første festival i det hele taget. Det var en dejlig oplevelse med god musik og herligt selskab. Jeg tog af sted og hjem med en veninde, og senere sluttede et par dejlige festivalsfrivillige kvinder sig til os over bl.a. en god middag på McCurdies amerikanske restaurant.

Ceilidh lægger ud med fællessang

Norske Flekkefjord sangforening

Danske, lækre Michael Boesen

Skotske Cairdeas - Colin, Iain og Neil - Mums!

Neil kan også spille på sækkepibe - eller "Saggypeep" som Colin forsøgte at sige på dansk

Skotske Dougie McLean

Danske Habedakuk

Engelske Johnny Slivo (med en stemme der gik lige i underlivet på mig!) og norske Hans Grassvold

Danske Hush, der afløste for sygemeldte Savage Rose

Rikke Holm med en imponerende stemme!

Kor på de fleste sange og et syn for guder med kvinden med det konstant triste, smertefulde udtryk
og manden med hængeskuldre og hængemave foruden det usædvanlige hår.

Afskedssang hvor alle sang sammen


Levende statuer

Skagen er ikke for fattigrøve som mig

Den kendte del af havneområdet med de røde huse

Pakhuset - et af de bedre spisesteder i Skagen - her med band på terrassen

En af lystbådhavnene - tætpakket med både der ligger i mange rækker

Besøg fra nær og fjern (mon det er en somalier til højre?)

2 kommentarer:

  1. Dejlige tøs
    Herligt at dele dagen med dig og så genopleve en god del af det her på din blog.

    Glæder mig til flere oplevelser med dig.

    Knus fra Lene

    SvarSlet
  2. Rigtig meget i lige måde, dejlige Lene. Vi skal nok finde på en masse herlige ting at foretage os sammen, inden du "stikker af" :)
    Knus til dig

    SvarSlet