Søg og du skal finde

20. august 2011

ABC Scandinavia - M

I ABC Scandinavia er vi nået til bogstavet M, og det må stå for Mallorca for mig. Jeg kom nemlig hjem fra Mallorca i tirsdags efter en dejlig uge sammen med guldet.

Vi boede på det dejlige hotel Lagomonte, som må være en sammensætning af Lago = sø og Monte = bjerg, for hotellet lå mellem en sø og et bjerg. Midt i søen var en ø, som tilhørte hotellet, og der opholdt vi os ofte for at sole, bade, spise og drikke.

Fra starten af planlagte vi at den sidste dag ville vi tage bussen til den modsatte side af øen og se hovedbyen Palma med 325.000 indbyggere. En ret stor by må man sige. Men torsdag morgen ombestemte vi os og tog af sted lige efter morgenmaden. Det skulle vise sig at hav været ret så heldigt, for da vi kom hjem om aftenen, var der besked fra Spies om, at Mallorca ville være ramt af busstrejken fra midnat og frem til tirsdag (hvor vi skulle hjem).

Rigtig ærgerligt at vore andre planer dermed gik i vasken, men hvor godt at vi nåede at se Palma. Det er blevet til rigtig meget solbadning, badning i Middelhavet og pools, gåture i Port d'Alcudia, shopping og hygge sammen. Nå ja, og så har vi spist uhyggelige mængder af den gode, spanske mad.

Lagomonte med bjergene i baggrunden oplyst af månen og søen i forgrunden

Maleri af Savador Dali på Museo Fundación Juan March

1000 år gammelt oliventræ på torvet foran Palmas rådhus

La Seu - den utroligt smukke katedral i Palma

Det pragtfulde Middelhav
Palmas centrum er fyldt med skønne, smalle gader.
Tænk at få lov at bo i så smuk en bygning

5 kommentarer:

  1. Det var lidt af en øjenåbner! Jeg har haft det indtryk, at Mallorca var et turist- ikke -paradis men -helvede, men nu kan det faktisk godt være, at jeg kunne finde på at tage derned. Tak!

    SvarSlet
  2. Det er nogle meget smukke billeder, jeg vidste ikke at der var så mange smukke steder på Mallorca. Jeg har aldrig været der (det kunne være morsomt hvis der var en pensionist-rejse).

    SvarSlet
  3. Vakre bilder fra Mallorca! -Margit-

    SvarSlet
  4. Flotte billeder, Jeg har ikke selv været på Mallorca men det ser da ud til området har noget sjæl.

    SvarSlet
  5. Flotte bilder fra Mallorca!
    Jeg liker meg godt der, og synes Palma er en vakker by :)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)