Søg og du skal finde

11. september 2011

Den sære kunstner

Det var den dejligste aften med guldet i går. Maden var vellykket og alle snakkede i munden på hinanden og hyggede. Jeg fik de fedeste fødselsdagsgaver og nød i det hele taget hvert eneste minut i guldets selskab. Der er nu noget særligt over en flok, som har en fælles historie og holder af hinanden. Tillid, åbent sind og respekt for den enkelte med alle vore styrker, svagheder og særheder gør vores lille forum til et trygt sted at tale om alt mellem himmel og jord. Og det gør vi så. :)

I dag skal jeg have ryddet det sidste op, men det kommer i løbet af dagen. Jeg tilhører jo kassen med kunstnere, og vi er jo pr. definition sære, så denne sære kunstner har ingen problemer med at her er tegn på fest i går. Jeg nyder jo lige livet, og det går lige så godt. ;)

Mit nye soveværelse har plads nok til også at være atelier, så jeg har mit staffeli stående der og er i gang med endnu en laber larve (det er så igen mig selv). Jeg er ikke tilfreds med baggrunden endnu, så den skal jeg arbejde videre med i dag. Den labre larve er for tydelig, så det er muligt at hun bliver malet over. Eller i alt fald bliver tonet ned. Reelt ved jeg ikke, hvad der skal ske, før jeg har gjort det.

Sær som jeg er, overvejer jeg at beholde morgenkåben på og bare tage min 'malerkjole' (den med en masse klatter maling) udenpå. Men det er nu meget mere frit og inspirerende at være splitterragendes og med malerklatter. Gerne med håret sat op eller i alt fald væk fra ansigtet. Da føles min krop fri og jeg kan frit bevæge mig ind i min egen verden.

Det minder mig forresten om, at jeg hellere må få sat persiennerne op i vinduerne derinde...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)