2. september 2011

Eet skridt nærmere

I går fik jeg endelig udbetalt den manglende pension. Jeg har diskuteret det med firmaet, jeg arbejder for, siden jeg startede for 21 måneder siden. Jeg er blevet ignoreret, latterliggjort, har fået stukket den ene løgn efter den anden og er blevet ignoret igen... og igen. Jeg har brugt meget tid på at slås for det, der er min ret. Og i går skete det så endelig. Når jeg en dag bliver pensionist vil jeg købe en portion af de bedste rejer og mindes hvor hårdt jeg kæmpede for at få de penge.
Der er helt sikkert mange, der har givet op undervejs og aldrig får deres pension, og det er en enorm besparelse for firmaet, for det er mange tusinde kroner, de sparer hver gang en ansat ikke får sin pension.

Hvorom alting er, er jeg eet skridt videre i den rigtige retning. Woohoo!

Jeg var til møde med ejendomsmægleren i går. Med snakken om boligpakke, udskrivning af valg, kommende sammensætning af regering og den tid, der kommer til at gå før de får nogle ideer igennem oven i et i forvejen dødt boligmarked, forudser man i branchen at salget vil stå stille ind til næste sommer. Tag den boligsælger! Så drømmen om at fejre jul i en ny bolig kan jeg vist godt skyde en hvid pil efter. Pis og lort altså!

I dag skal jeg tage afsked med en medarbejder, der går på pension. Han er bare så sød, og jeg vil savne at sige godmorgen til ham hver dag og dele lidt af hver vore liv. Jeg har købt en clematis til ham, da han elsker at arbejde i sin store have. Så er der lidt at bruge al den ekstra tid til, og måske vil han huske, hvor clematisen kom fra i mange år fremover.

God fredag derude!

2 kommentarer:

Inge sagde ...

Halløjsa og velkommen tilbage til bloglandia.. :-)

Koh-I-Noor sagde ...

Hej Inge og mange tak :)