19. september 2011

Forunderlige væsener

Vidste du, at den i Danmark meget almindelige Admiral sommerfugl faktisk er en træksommerfugl?

Den kommer til Danmark i sommermånederne, og om kort tid begynder den sin vanvittige rejse til Sydeuropa.

Dét er da imponerende!






Vandedderkoppen er den eneste edderkop i verden, der kan leve under vand.

Den har simpelthen taget patent på sin geniale idé, der går ud på at lave en luftboble omkring hele kroppen, så kun benene stikker udenfor.

Voila! Edderkop i dykkerkostume!

Dét er da smart!



Det er mandag.
Jeg er træt.
Det er jeg oftest om mandagen.
Kollegaen er fortsat syg det bette pus, så jeg har hendes område, hvilket jeg nyder. Det betyder tillige en time ekstra om dagen, hvilket er helt ok.
Knap så ok er det, at jeg modtager en klage (dagens anden) over afløseren lige før fyraften, og må gøre det arbejde hun skulle have udført, for hun var jo så effektiv at hun gik tidligt hjem. *suk* Opdagede noget der endnu ikke havde givet en klage, og tog det med det samme. Sådan er det at være pligtopfyldende.

TV'et har kørt i baggrunden, siden jeg kom hjem, og det var her, jeg lærte om de to forunderlige insekter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar