Søg og du skal finde

8. oktober 2011

Chok

Jeg er vred og ked, men allermest er jeg rystet og i chok.

Firmaet, der i går tilbød mig job, har jeg i dag fundet oplysninger på. Firmaet er under konkursbehandling!

Søde Anne har hjulpet mig med at forstå, hvad det betyder, og jeg kan nu sammenfatte, hvad det formentlig ville betyde for mig.

Jeg ville aldrig få løn i det nye firma og dermed stå helt uden indtægt.
Jeg ville meget snart stå helt uden job.
Jeg ville skulle slås med Lønmodtagernes Garantifond i måneder om erstatning.

Det er, hvad der ville være sket, hvis jeg på mandag havde skrevet under på en ansættelsesaftale i det nye firma og jeg havde opsagt mit nuværende job.

Rystende som nogle mennesker er kyniske og gambler med andre menneskers liv.
Jeg har stadig ikke helt fattet, hvad det er, der er sket. Er bare i chok...

3 kommentarer:

  1. Jeg er helt mundlam... hvad fanden tænker sådan et firma dog på. Det må ha' været en sjette sans der fik dig til at undersøge tingene nærmere.

    PYHA - godt du slap med skrækken.

    SvarSlet
  2. Jeg er helt enig - chok og kan ikke finde ord der beskriver hvad jeg tænker om et firma/de personer, der kan finde på at gøre sådan noget.

    Nå du nu ikke tager jobbet, vil de jo så nok forsøge med en anden...

    Det er bare ikke i orden.

    Power til dig, skønne. Jeg er SÅ glad for at du fandt ud af det.

    Kram fra Lene

    SvarSlet
  3. Tak piger. Jeg er også meget, meget glad for, at jeg ikke skal igennem det mareridt, det firma ville have skabt for mig.

    Stakkels medarbejdere som muligvis slet ikke er klar over, hvad de lige straks står i. Den slags burde straffes.

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)