26. oktober 2011

Livets gang i Lidenlund

Har du kat? Jeg har to. Efter denne morgen overvejer jeg at fyre dem. Den ene legede med en levende mus, da jeg stod op. Da hun blev træt af det, lod hun musen være. Ikke om jeg kunne få hende til at tage den, så jeg kunne smide dem begge udenfor. Den anden kat blev placeret foran musen men han snusede bare, og så sluttede han sig til hunkatten omkring madskålen...
Musen lever endnu, for jeg tør ikke forsøge at slå den ihjel, men kattenes mad er taget fra dem, og så håber jeg instinktet tager over, når musen rører på sig igen.
Katte der slæber levende mus ind i huset! Jeg har da aldrig kandt mage!!

I dag er dagen, hvor lægerne får kigget på mine røntgenbilleder. Eller måske i morgen hvis der er for travlt i dag. Jeg synes, jeg savner en melding fra lægen om, hvordan min fremtid skal håndteres omkring det formodede opslidte hofteled, men det må jeg tage med hende, når jeg får svar på billederne. Jeg har selv skåret mine piller fra 14 til 12, fordi jeg ikke vil stå op om natten og spise piller. Håber det går.

Jeg har bestemt mig for at stoppe med pillerne fredag, så jeg kan mærke om jeg nu også har brug for dem. Jeg er jo ikke vild med at proppe mig med piller. Måske gør det ikke ondt mere, eller måske finder jeg hurtigt pillerne frem igen. Det vil vise sig. Jeg skal jo ud og spise med andre singler på lørdag, og det skulle gerne være sjovt.

I går var jeg på besøg på sygehuset. Min svigerfar blev indlagt i sidste uge med en blodprop i hjertet og lungebetændelse. Da han har meget nedsat lungekraft, er lungebetændelse altid farligt, så med begge dele er det virkelig slemt. Jeg var i tvivl, om jeg skulle besøge ham, da jeg jo er ved at blive skilt fra hans søn, men det var rigtig dejligt at se både ham og svigermor. Jeg er glad for, jeg tog af sted, og jeg håber inderligt, at svigerfar hurtigt bliver så frisk, at han kan komme hjem.

I går aftes tog jeg på skydebanen og skød gennemsnitligt. Det kunne sikkert have været bedre, hvis vi havde kunnet finde ud af at indstille sigtet rigtigt. De fleste lå i venstre side. Endnu engang overvejer jeg, om jeg skal købe mit eget våben, så det er indstillet korrekt hver gang, og ikke som nu bruges af mange og derfor også indstillet forskelligt til mange.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

et råd fra en gammel rotte,har selv skudt med walther,kal 22,har med vores hold vundet diverse DANMARKSMESTERSKABER,k'benhavnsmesterskaber,2 åben svenske mesterskaber 7 gange på landsholdet ,deltaget i nordiske mesterskaber,min erfaring fortæller mig,uden egen pistol,når man ikke toppen

Koh-I-Noor (BS) sagde ...

Sikke ære at få besøg af en så dygtig skytte :)
Ja, jeg tror også, det bliver nødvendigt, men jeg skal have skudt i længere tid og være sikker på, at det er noget, jeg vil blive ved med, inden jeg investerer i mit eget våben.