Søg og du skal finde

8. december 2011

Egense søenge

I dag blev det tiden, hvor jeg skulle indvie mine forede gummistøvler og se lidt på lokalområdet, jeg er flyttet til. Jeg gik en tur ude på søengene, og det navn må siges at være passende. Jeg har dog en mistanke om, at der er ekstra meget sø for tiden end måske normalt, men kun tiden kan vise resten.

Fotos fra min nye hjemegn:

Egense søenge mod syd. Øster Hurup er derude et sted ;)

Egense søenge mod nord
Kan heste virkelig få så meget pels, at det ikke er et problem at græsse mellem isflagerne?
Pudsigt som isen "flyver" over græsset
Kattegat på vej ind på Egense søenge
Her bliver Kattegat til en å. Vandet er meget højt ift græsset.
Vandet lader sig ikke fornægte på det meget passende navn "Egense søenge"

Det var i dette, mine gummistøvler bestod :)
Smukt snor Kattegats fine å sig ind mod Egense

Zoom på ovenstående. Gad vide hvorfor isen starter så højt over vandet?!?
Det er ikke, fordi vandet stiger dertil. Så ville græsset ikke være grønt.
Kan det være noget med temperaturen på åvandet og omgivelserne?
Støvlerne holdt tæt, og næste gang husker jeg at stoppe bukserne ned i støvlerne ;)

En skøn travetur på et par timer på de dejlige søenge (se evt. beskrivelse af naturreservatet her), og så havde jeg røde kinder. Det er bestemt ikke sidste gang, jeg går derud. Det er unægtelig et smukt sted, jeg er flyttet til :)

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige billeder fra den særprægede natur i dit nye nærområde. Men pas nu på, du ikke skvatter over græstuerne, så du ender med buksevand, søde.... :-)
    Har du husket at købe den buket, vi blev enige om ?

    Knus
    Aalborg fuglen

    SvarSlet
  2. Ha ha ha fru pip ;)
    Jeg tænkte faktisk på i går, at jeg ville blive ret hurtigt underafkølet, hvis jeg faldt i vandet. Så måtte jeg ringe efter min nabo for at blive hentet hjem i varmen. Godt jeg har så dejlig og sød en nabo :)

    Har lige været derude igen sammen med en ven. Hold da op hvor det blæser! Og så var det rigtig sjovt at se nu, hvor det var lavvande. Vi gik langt ud der, hvor der i går var vand. Jeg anede ikke, at det var SÅ lavvandet *GG*

    Buketten venter jeg med, til de to nuværende afblomstrer, for så har jeg friske blomster i længere tid ;)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)