Søg og du skal finde

10. december 2011

Forhøjet vandstand i Limfjorden

Jeg har fået alle tiders søde nabo, Elly, og i dag ville vi begge ud og se på den forhøjede vandstand i Limfjorden, så vi slog os sammen. Det blev en hel sightseingtur med Elly som guide, for der var meget, hun gerne ville vise mig i området. Herligt!

Parkeringspladsen ved Færgegrillen var dækket af tang, så vandet har været helt oppe i nat.
Vandstanden var stigende, mens vi var der, og bølgerne slog op på pladsen.

Bølgerne går helt op på vejen

Limfjorden var nået helt ind i Færgegrillens lokaler

Jeg vil gætte på, at her er en bro, men jeg ved det ikke. Glæder mig til at se det ved normalvande.
Egense strand var forresten en sø med affaldsstativer og ikke en fin sandstrand.


Ups!!!
Dælendytme heldigt at det landede hvor det gjorde!

Meget høj vandstand i sommerhusområdet Skellets lystbådhavn.

Enhver kan vel tydeligt se kanalen ved Storvorde i venstre side af billedet?
Det er den, der er til venstre for marken i midten af billedet.
Nå ja, det ligner bestemt ikke en kanal men snarere en stor sø.
Nu er jeg jo ikke så kendt med disse steder, så uden Elly ville jeg formentlig ikke have forstået helt, hvor meget forhøjet vandstanden er i den østlige ende af Limfjorden. Men jeg vil tage rundt til de samme steder en anden dag og se, hvor meget vand der så er.

Tak for en herlig sightseingtur, Elly! :)

2 kommentarer:

  1. Hej dejlige
    Fedt at du har fået gang i kameraet igen :)
    Stort kram fra Lene

    SvarSlet
  2. Hej skønne Lene
    Det synes jeg også! Har du været ude og se på stormskader i dag?
    Kram til dig

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)