11. december 2011

Julelækkerier

Julemand og -kone her er noget af det ældste julepynt, jeg har. De er formentlig fra 1984 og jeg synes, de er så søde når de sidder i deres rokkestole med briller på næsetippen. Julekonen syr sækken til julemanden, og julemanden læser avisen. Eller er det mon børnenes ønsker?



Men det er nu ikke dem, der er julelækkerier. Ikke af den spiselige slags i alt fald. Gennem de seneste dage har jeg bagt lidt og lavet lidt marcipan. Måske er jeg heldig at min søn og svigerdatter, som har fået min opskrift på pebernødder, laver en håndfuld til mig af dem. Jeg vil ikke bage en masse i år, for det bliver alligevel aldrig spist. Men lidt godt skal der nu være :)


En stor juledåse med vanillekranse

En stor dåse med store brunkager

Et marcipanbrød med nougat, og i æsken er der yderligere et, som er ca. 3 gange så stort.
En lille dåse med små marcipanstykker.
Så er der da lidt til en kop kaffe i juledagene, om nogen skulle kigge forbi :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar