9. december 2011

Storm

Jens og jeg har været ude på Egense søenge for at se havet i en storm. Der var nu ikke meget bølgeskvulp på østkysten med en storm fra vest. Til gengæld var det virkelig sjovt at se søengene ved lavvande. I går havde jeg ingen anelse om, at det var SÅ lavvandet. Her er tre billeder fra i går og samme sted i dag.

Mod syd ved højvande

Mod syd ved lavvande
 
Mod nord ved højvande

Mod nord ved lavvande
 
Båd fortøjret ude i Kattegat

Samme båd står nu på grund!
Jeg nåede at optage ganske få sekunders video, inden jeg løb tør for strøm på kameraet. Jeg tror godt, man kan nå at se, hvordan åvandet bliver "spulet" ud i havet af stormen.

video

Egentlig tog vi tingene i omvendt rækkefølge. Det er jo efter en travetur i en kold storm, at man skal hjem og have varm kakao og lune boller. Men man kan altså fint få boller både før og efter ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar