18. december 2011

Totalt husmoder

Denne weekend er det gået helt galt for mig på husmoderfronten. Jeg er ikke husmodertypen, men det ville være usynligt for enhver, der måtte være kommet forbi denne weekend.
Da jeg kom hjem i fredags tændte jeg for min fryser (ca. 150 liter tror jeg nok), og nu er den fyldt!

Med mig hjem fredag havde jeg kød til middage nok til mig i 1½-2 måneder. Det der med at lave mad til een, har jeg ikke lært endnu, og det blev altså virkelig kedeligt i en hel uge at få enten medister eller frikadeller. Jeg var nødt til at have et større udvalg, og så måtte jeg udvide frysekapaciteten udover den lille fryser, der sidder fast på køleskabet.

I går, lørdag, gik jeg så i gang med at bage. Jeg har ondt i min venstre arm, så det blev sådan lidt on-and-off med hvornår jeg kunne lave noget, så jeg fortsatte i dag. Det er blevet til ikke mindre end:
  • 26 boller
  • 2 engelske søsterkager med rosiner
  • 2 grove franskbrød med valnødder
  • 2 yoghurtfranskbrød
  • 23 citron muffins
  • 25 chokolade muffins
Chokolade muffins piftet op med kaffe

Citron muffins piftet op med mandarinskal

Yoghurtbrød til min nabo og hendes veninde som tak for tøj og sko, de har været så rare at give mig :)

Jeg har kun mandag og tirsdag til at få købt juletræ og blive klar til jul samt gæster onsdag og torsdag/fredag, så jeg fortsatte og lavede små frikadeller til vores julefrokost 1. juledag.

Minideller
Jeg plejer ellers at have lyst til varm mad hver dag, men i dag må jeg indrømme, at jeg ikke orker det. Når frikadellerne om lidt er færdige, skal her luftes grundigt ud og køles ned, og så står der en skål salat med tun klar i køleskabet til mig.

Det er som om julen pludselig er kommet meget, meget tæt på, ikk'? Om en uge er det hele ovre! Ja ja, det skal nok blive godt det hele, og jeg er klar til at give en kop kaffe "med lidt til" når som helst i et stykke tid nu :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar