21. januar 2012

Egypten 2012, dag 3

Natten til i dag var ikke den bedste. Om det var dansen, der gjorde det, aner jeg ikke, men min hofte viste sig fra den dumme side. Det betød lidt og afbrudt søvn, men da jeg jo havde været så fornuftig at tage piller med - just in case - fik jeg dog sovet ind imellem. Det betød så også, at jeg kom meget sent op. Næsten 9 var klokken, og det er altså meget sjældent for mig.

Af sted til restauranten og få kaffe, bolle med pølse og tomat-oste-salat. Igen sad jeg udenfor på terrassen, for er der noget jeg nyder ved at være i varmen, er det morgenkaffe med sol til ;)
Denne morgen var det en anden tjener, som flirtede voldsomt. Flirt er sjovt, men med gårsdagens erfaring in mente var jeg hurtig til at sige fra, da også han kom med forslag om at mødes senere udenfor resortet. End ikke habibi faldt jeg for. Men jeg takkede da for at få at vide igen og igen, hvor smuk jeg er.

Enten er de mænd for længe hjemmefra eller også ER jeg bare hamrende smuk og dejlig.
Det er helt sikkert det sidste, der gør sig gældende! Det er det! ;p

Dagens vejrudsigt sagde max 19 grader, men vinden virkede ikke så slem, så måske ville det føles bedre. Det viste sig, at vejrudsigten tog fejl. Vi nåede 24 grader med næsten vindstille, og selv om det ikke er voldsomt meget, var det virkelig noget, der trak folk til poolområdet. Endelig kunne vi få noget sol på vore blege kroppe. Jeg vil tro, vi alle i aften eller i morgen er knaldrøde. For første gang fandt jeg bikinien frem og var også i poolen og blive afkølet. Jeg droppede endda frokosten i dag, og har helliget mig min bog og mine krydsord. Og solen :)

I aften laver animationteam Lord Of The Dance show. Det har jeg set før, og de er slet ikke dårlige til det. Spirillen, som vi i familien har kaldt en af de meget energiske personer i animationteam, er her stadig. Han er tuneser, og han må efterhånden have krydset de 30 år, men er stadig som et ADHD barn ;)

Adel og Ilyes (aka Spirillen)


I skrivende stund er klokken 17, og eftersom poolbarens folk er ved at pakke sammen, kommer jeg i tanke om en lille sød oplevelse i går. Jeg havde siddet på min altan og skrevet blog, men var så gået i poolbaren efter en kop kaffe og en fadøl. Fadølsanlægget leverede kun skum, så jeg nøjedes med kaffen og gik tilbage til min altan. Lidt senere kom Sayed op til min altan med en fadøl. Sødt ikk'? Man kan nå ind til min altan med et enkelt skridt i blomsterbedet, så han må have ment, det var risikoen for en skideballe værd at servicere mig udover det sædvanlige. Jeg spurgte i øvrigt i dag Sayed hvor mange tonnager, der bliver brugt om dagen. Typisk på denne årstid er det 1½ -2, men netop i dag nåede vi nok over 2, for en af de hollandske gæster ("ham der nede for enden af baren") har drukket mindst en halv selv! ;)

Solen er gået ned nu, og temperaturen falder hurtigt, så det er tid at gå ind. Klorvandet skal vaskes af i lidt mindre klorholdigt vand, og kakerlakkerne skal sendes hjem. Jeg har en stiltiende aftale med karkelakkerne om, at jeg tænder lyset og venter et par sekunder med at gå ind på badeværelset, så de kan nå væk inden jeg træder på dem eller de kravler hen over mine fødder. Den ordning fungerer fint.

I øvrigt har jeg fået endnu en kurv frisk frugt fra direktøren. Skønt! :)

Aftenen blev med de tre norske kvinder igen. Anne Mette, Anita og jeg fulgtes til middag, og her slog vi os ned hos Malén. De tre andre tog til Lord Of The Dance show, mens jeg spiste færdig. Derefter var aftalen at jeg skulle holde en plads til dem i Peanut bar. Min hofte blev imidlertid værre og værre, så jeg valgte at smutte til guldsmeden efter mit armbånd og bagefter fangede jeg de tre og gav besked om, at jeg ville gå på værelset og være uselskabelig.





Lidt fakta om Egypten:

Areal i km2: 1.001.450 (DK: 43.098)
Indbyggertal i mio.: 97 (DK: 5,6)
BNP pr. pers. i US$: 12.100 (DK: 46.600)
Analfabeter i %: 26,2 (DK: 1)
Arbejdsløshed i %: 13,1 (DK: 4,2)
Lever under fattigdomsgrænsen i %: 25,2 (DK: 13,4)
Gennemsnitsalder i år: 23,8 (DK: 42)
Overvægtige i %: 27,7 (DK: 21)
Sprog: Arabisk
Religion i %: Muslimer 90 kristne 10

Ingen kommentarer: