Søg og du skal finde

22. januar 2012

Egypten 2012, dag 4

Godmorgen Egypten :)
Godmorgen El Gouna :)
Godmorgen Rihana :)

Oppe før solen i dag efter endnu en urolig nat. Det bliver vist ikke til de store aktiviteter i dag heller, men så er det jo heldigt, at jeg har ferie og helt selv bestemmer, hvad jeg vil. Ønsker for dagen er skønt vejr, en smertefri hofte og gerne at de fingre, der nu har sovet i en uge, vågner op igen. Først står den dog på kaffe, da restauranten snart åbner :)

Godformiddag :)
Vinden er kold, men solen skinner igen fra en skyfri himmel. Jeg gik en tur langs vandet efter morgenkaffen. Ikke meget liv på den tid så der er god plads til at gå og kigge. Fik en snak med receptionisten. Han mener, ligesom de øvrige ansatte her, at der er blevet meget stille og gæsterne mangler. Er det mon finanskrisen eller revolutionen, der gør det?

Jeg kan ikke tro, det er revolutionen, da den på ingen måde er at mærke her. Egypterne er nu heller ikke et krigerisk folkefærd, så revolutionen foregår meget stille langt det meste af tiden. De billeder vi ser på TV i Danmark kan godt give et skævt billede, for TV viser kun kampe i Cairo og slet ikke al den mere rolige forandring, som jo dog er langt den mest brugte og blandt egypterne foretrukne. Om få dage er det årsdagen for revolutionen i Egypten. Jeg tror ikke, jeg vil mærke det mindste til det, men jeg vil holde øje med reaktioner.

I øvrigt spurgte jeg ham, hvordan han opfatter danskerne. Han ser os som meget indelukkede. Vi holder os for os selv og er ikke meget kontaktsøgende. Der kan man bare se. Jeg synes altid, det er pudsigt at høre andres opfattelse af os. Denne var ikke den mest flatterende efter min mening, men måske har han ret.

Nu vil jeg se, om jeg kan få wifi'en til at virke, så jeg kan komme online for første gang og uploade fra de første dage.

Dagens billede er at finde på fanebladet "Projekt 52".

2 kommentarer:

  1. Hej Bettina - hvor hyggeligt at følge dine oplevelser i Egypten. Håber virkelig du kommer over dine hofteproblemer og får liv i fingrene igen.
    Fortsat god ferie !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej du dejlige :) Hoften er fin igen og fingrene kommer nok med. Dejligt at du har læst med :) Håber alt er vel i det nordjyske. Kram til dig

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)