27. januar 2012

Egypten 2012, dag 7

Meget varm dag forude, men jeg er efterhånden een stor afskalning og sår, så jeg søger ikke så meget solen. Morgenmaden blev krydret med en snak med en dansk familie bestående af mor, far og to teenagedøtre. Afslappende formiddag i skyggen og om eftermiddagen en fælles tur til Tamr Henna og Downtown med de norske og tyske venner fra aftenen før. Vi var en tur på tagterrassen på restautant La Luna, og jeg var lidt overrasket over hvor stor El Gouna egentlig er. Fra tagterrassen var en fantastisk udsigt over hele byen. Det tyske par havde ikke været rundt i byen før, så de var ikke vant til at afvise de handlende. Det tog en rum tid at få dem med ;)

Vi fik lige en omgang insektgift på turen. De norske kvinder og det tyske par ses til højre


Alle har "secial price for you" og alle er din nye ven. Sådan er det bare. I øvrigt er det det samme på hotellet. Det er et spil, man spiller. Nogle gange hænger det mig ud af halsen, men det kræver færre kræfter at spille med end irriteres over det. Men tag ikke fejl. Det hele handler om penge. Jo mere man føler sig velkommen og føler sig særbehandlet, desto flere penge er man typisk villig til at bruge. Dels til at købe varer og dels til drikkepenge.

Jeg købte noget jojobaolie til mig selv og min nabo, og må bare håbe, det er noget hun kan bruge. Senere var jeg ude og se på lidt til alle kattepasserne, men udgangspriserne bliver bare højere og højere og selv med lidt handlen ender vi på en pris der er tæt på den derhjemme. I så fald føler jeg mig snydt. Hvis deres lønninger er 1/20 eller 1/30 af vore, holder den ikke med deres priser.

18:30 stod jeg i kø udenfor Sunset Lounge Bar for at hilse, ikke på direktøren for det havde jeg misforstået, men på Cecile Lambrecht som er enke efter Frans Lambrecht, der har skabt alle Three Corners Hotellerne. Efter en kort snak med hende, sad jeg pænt og drak min tildelte cocktail og talte med andre skandinavere, som de meget praktisk havde samlet. Det var så det, og jeg har fået en ny oplevelse.
Cecile Lambrecht har en funktion på Rihana, men jeg er ikke sikker på, hvad den er. Der er vist rigeligt med fine titler, og hun har sikkert den fineste. Direktøren, der tog imod mig på ankomstdagen, hedder Gamal Nasr, og er så vidt jeg ved ikke en del af Lambrecht familien.

Aftenens teaterforestilling var "Arabian nights". Det var første gang, de opførte det her på Rihana, og jeg syntes, det var rigtig fint. Både nordmændene og jeg havde sidste aften, så vi måtte lige have vore sidste drinks og udveksle kontaktinfo med også det hollandske par. Der er taget en hel del billeder af byen og hinanden og dem vil alle jo gerne se. Jeg har forresten bemærket, at jeg ser gammel ud på fotos. Det er underligt at jeg ser anderledes ud på fotos end i spejlet.


Dagens billede er at finde på fanebladet "Projekt 52".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar