29. januar 2012

Hvor meget forstår en kat?

I aftes var jeg ude og gå tur med mine to katte, Mio og Fie.

På et tidspunkt, da jeg vender mig om, kan jeg ikke se Fie, og spørger Mio hvor hun er henne? Jeg havde selvfølgelig ikke regnet med et svar, men Mio miaver, og lunter over i en have, og lidt efter kommer han ud fra haven med Fie!
Det er da imponerende!

Da vi skal ind, vil Mio ikke med. Det ligner ham ikke, for han er ikke særlig tryg ved vores nye sted. Jeg lader ham være ude og kigger ud et par minutter senere. Der står han stadig og da jeg spørger om ikke han vil ind, miaver han igen. Så kommer Fie fisende ud til ham indefra, og så går de begge ind. Jeg er helt sikker på, Mio ikke havde set, Fie var løbet ind, og derfor ville han ikke ind. Hun skulle jo med.
Sikken stor omsorg at vise!

Gad vide hvor meget en kat forstår...

Kloge og omsorgsfulde Mio

2 kommentarer:

Søs Frederiksen sagde ...

Det da et par herlige katte du har og selvfølgelig er de kloge c",)

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Hehe. Dyrene bliver som deres ejere? ;)
Tak skal du have, Søs :)