1. februar 2012

I køkkenet

I dag skulle være Gulddag, så jeg ville endnu engang udsætte mine dejlige unger for mine forsøg. Jeg håber, de snart vænner sig til at være forsøgskaniner ;)

Jeg bestemte mig for, at vi skulle have pitabrød med forskelligt fyld, for så er der altid noget for enhver smag. Min mor bagte selv pitabrød, men jeg havde ikke prøvet det før. Ifølge opskriften skulle de være færdige, når de lignede puder. Jeg ventede spændt og se lige her:



Fantastisk, ikk'? Og her er så den færdige portion på 24 stk.:


Dernæst ville jeg lave kiksekage. Kiksekage er i virkeligheden ostekage, men hvis jeg kalder den det, tror jeg ikke, de vil spise den. Jeg har selv holdt mig langt væk fra alt, der havde med ost at gøre indtil for få år siden, og hvor jeg dog ærgrede mig, da jeg endelig smagte ostekage. Det smager ikke en disse af ost! Ergo kalder jeg det kiksekage, for jeg synes, det er frygtelig synd, hvis guldet går glip af den lækre kage ligesom jeg gjorde ;)

Her er kiksebunden langt, crememassen ovenpå, et par syltede ferskner pynter, og så den sværeste del. Jeg har netop hældt ferskensirup over, og hvis ikke det lykkes som jeg vil det, stivner skidtet ikke. Ind på køl med den i nogle timer.
 

Vente... Vente... Vente... Og så kunne jeg ikke vente mere, men måtte fjerne formen og se om det løb eller blev siddende. Voila! Hurraaaa! Ih hvor er jeg glad nu :D


At guldet så udskød vores spis-sammen-aften til lørdag ændrer ikke så meget. Pitaerne er i fryseren sammen med det kød jeg havde forstegt. Kiksekagen... Ja, den kan nok ikke holde sig. Eller også bliver det mig, der ikke kan holde mig fra den! Men i så fald laver jeg en ny på lørdag ;)

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud! Mums :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helena :) Jeg glæder mig også til at smage det hele :)
      Vi ses senere i dag og tillykke med junior :)

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)