22. april 2012

179 forsøg senere

Hvis andre kan gøre det, kan jeg også! Men hold da op hvor var det svært.
Den rigtige baggrund... Det rigtige lys... Det rette sted at fokusere linsen... Altså der hvor der lige nu er luft sådan cirka et par cm. over vandoverfladen. Udløse een dråbe og kun een... Det absolut rette øjeblik...


Vandet er i en sort skål.
Skålen står i min vindueskarm i køkkenet. Himmelen udenfor er overskyet men lige før solen bryder igennem (hvilket ville have givet for hårdt lys).
Jeg sidder i en akavet stilling på køkkenbordpladen.
Efter flere forsøg har jeg fundet ud af, at en opvredet klud med lige præcis den rette mængde vand og rette tryk med min hånd på kluden, er til at styre det meste af tiden.

Indstille kameraet...
Holde det med kun højre hånd...
Holde vejret...
Klemme om kluden med venstre hånd...
SKYYYYYYD!

Og det gjorde jeg så 179 gange for at få ovenstående foto.

Kom ikke og sig at stædighed ikke er godt. ;)

8 kommentarer:

Catarina sagde ...

Super godt billede. :-) Jeg legede osse med vand for 1 1/2 år siden. Det er virkelig sjovt at skyde, men som du skriver, svært. :-)

Hvis du har lyst kan du se et par de vellykkede skud jeg fik i kassen efter lige så mange forsøg som du. :-)

http://www.catarina.dk/2010/11/16/vandpjaskeri/#more-12556

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Wow! Det er godt nok vilde billeder, du har skudt der. Hvad gjorde du egentlig for at få dråberne? Jeg forventer ikke at kunne lave SÅ gode fotos. I alt fald ikke med håndholdt kamera.

Catarina sagde ...

Jeg har en hylde over køkkenbordet og der tappede jeg en pose med huld i fast og så stod den bare og dryppede. :-)

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

God idé! Det vil jeg prøve næste gang. :)

FruE sagde ...

Hold da op, 179 gange er ikke så lidt. Men rigtig godt motiv :)

Inge sagde ...

Stædighed belønnes.. flot billede du fik der.

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Mange tak, fru E :)
Næste gang skal der forhåbentlig ikke så mange forsøg til.

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Mange tak, Inge :)