DET SKRIVER JEG OM...

Aalborg Afrika Alamo Square Albanien Alcatraz Arizona Asien Balkan Berat Blue Eye Blyde River Canyon Bourkes Luck Potholes Bright Angel Trail Buracona Californien Cambodja Caribien Church of Sveti Jovan Kaneo Copan Costa Rica Danmark Debar Ebeltoft Egense Egypten El Salvador Esbjerg Espargos Ethel M Europa farmor fatamorgana ferie Fishermans Warf Forenede Arabiske Emirater Frankrig Fyn Geografisk have Globetrotterens verden Glyngøre Gods Window Golden Gate Bridge Golden Gate Park Gram Grand Canyon Guatemala Hearst Castle Highway 1 Himmerland Holland Hollywood Honduras Honeyguide Hoover Dam Indien Jesperhus Blomsterpark Jomfru Ane Gade Kap Verde Kattegat Khoka Moya Kolding kolonistil Kruja København Las Vegas Lille Vildmose Limfjorden Lombard Street Los Angeles løver Makedonien Manyeleti Martin Brygmann mayaindianere Mellemamerika Mennesket ved havet Mile-and-a-half Resthouse Mors Mother Teresa Murdeira natur Nevada Nicaragua Nordamerika Norge Ohrid Palmeira Panama Panamakanalen pistol Poul Anker Bech Ree Park regnskov rejsedagbog rejsefeber rejser Rozafa Sal Salinas de Pedra de Lume San Francisco San Simeon Sequoia Seven Sisters Shkoder sjov Skadar Skagen Vise Festival Skanderbek Solvang South Africa South Rim Trail Spanien St. Binderup kro St. Jovan Bifgorski Sverige Sydafrika Sydøstasien Tetovo The Big Five The Three Rondavels Three-Mile Resthouse Tobias Tsar Samuel's Fortress Tunesien Tyrkiet udsigt Universal Studios USA vaccination Vejle fjord vejret Vendsyssel Vesterhav Vietnam visum vulkaner Walk Of Fame Yosemite Zorba Øster Hurup Šarena Džamija

15. april 2012

Fototur i Egense

Denne morgen tog jeg kameraet i hånden og kørte ud for at få nogle billeder i kassen. Det blev en blandet landhandel, men så må det være sådan.

Jeg startede ved Egense Havn, og som man kan se, var det temmelig tåget. Det skulle nu ikke stoppe mig.





Men så skete der noget. Solen begyndte så småt at bryde frem, mens jeg gik langs Limfjorden ud mod Kattegat.


Jeg fortsatte til Egense Strand, og nu steg temperaturen mærkbart, så jeg fik helt lyst til at tage en dukkert. Men det gjorde jeg nu ikke...



Egense Sejlklub og lystbådehavn ligger lige ved siden af stranden, så jeg kiggede forbi og fandt min veninde, Bettina, i gang med klargøring af klubhuset. Hun blev bortført, og viste mig pynten og hendes og Kajs dejlige båd, IKKI. Her et stemningsbillede af fortøjningspælene i lystbådehavnen.


Herefter smuttede jeg hjem igen og lukkede kattene ud, for nu skulle de med ud og luftes. De vil faktisk noget så gerne, at jeg går tur med dem. Vi gik ned på engen og en tur ind i skoven.




Myrerne havde travlt.


Fuglene er nemme at høre, men oftest meget svære at få øje på. Især i en skov hvor der jo er utallige grene at sidde på.


 Minsandten om ikke vi fandt et mirabelletræ, der stod i blomst.


Fire skønne timer tilbragte jeg udendørs denne formiddag. Herligt!

8 kommentarer:

  1. Dejlige billeder Rappe.......hvad med et af IKKI??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det glemte jeg, for da skulle vi jo snakke. Men det skal jeg nu nok nå. Sæsonen er jo kun lige begyndt.

      Slet
  2. Er det ikke fedt at kunne zoome så meget ind,,bliver da helt misundelig..gg..nå det nu ikke der min største interesse ligger ,nøjes med at nyde andres gode fotos .

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg er glad for, at du nyder dem :)
      Mit lommekamera kan faktisk zoome mere, så man behøver ikke spendere en bondegård for at få et godt zoom ;)

      Slet
    2. Hvad så med et af veninden? Hvor meget zoom er der på?

      Slet
    3. Bettina må jeg også fotografere en anden dag. Jeg har to linser. En på 18-55 mm. og en på 50-200 mm.

      Slet
  3. Tillykke med dit nye grej :)

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)