Søg og du skal finde

26. maj 2012

Morgen hos patienten

Godmorgen verden :)


Klokken er seks, og jeg er rykket ud på terrassen. Det er endnu en smuk og dejlig varm morgen, og jeg har kun været vågen et par gange i nat pga. smerter. Jeg dropper de smertestillende indtil videre, for jeg vil vide, om jeg også har feber.

For en time siden tog jeg antibiotika for 3. gang, og der er ingen forandring at spore endnu. Jeg skal tage pillerne hver 12. time, og det skal være et kvarter før et måltid. Den er ikke nem at få til at passe ind i mine vaner. Jeg har bare ikke lyst til at spise lige nu, men et par snøfler kunne jeg lokke ned.

Hvis nu jeg skal lade være at bagatellisere og joke med det hele og i stedet forsøge at være ærlig, så er jeg på ingen måde glad ved situationen. Jeg tager det faktisk alvorligt, men indrømmer også, at lægens overdrevne reaktion nok var nødvendig for at få mig til at indse det alvorlige. Jeg er faktisk en smule urolig..

Når jeg tænker det igennem og forsøger at forstå, kan jeg godt se for mig, at betændelsen ødelægger vævet i fingeren, og er der en del af min krop, jeg har behov for at kunne bruge, er det da min højre tommelfinger. Den skal være intakt og stærk. Ødelægger betændelsen for meget, mister jeg en del af førligheden. Det samme vil ske, hvis det bliver nødvendigt at "sprætte den op". Arvæv er ikke stærkt.

Arvævet er jeg bange for. Min finger ser ud som om den er bøjet, fordi den buler op over leddet. Men den er ikke bøjet. Jeg kan hverken bøje eller strække den, da den er så betændt at den er helt stiv og udspilet. Ergo er bulen "noget". Ærlige Koh-I-Noor erkender her, at den bule godt kan blive til et vagtlæge- og/eller sygehusbesøg i dag, og det gør mig rigtig ked af det. Bulen er rød, men vist ikke mere end den var, da jeg var hos lægen, og hun skar den jo ikke op.
Lymfen i højre side af halsen er der igen/endnu. Ikke så stor som i går morges, men stor nok til at jeg kan mærke den, og den er øm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)