10. juni 2012

Isbjørneleg med Augo og Milak

Augo (1½ år) og Milak (3½ år) er blevet supergode venner i Aalborg Zoo, og de er virkelig underholdende, når de leger med hinanden over og under vandet. I går fangede jeg dem under vandet.






Augo holder en pause siddende på måsen i vandet.

Der er tit og ofte gang i de to unger, så husk at sætte god tid af til at kigge ind til dem fra de mange vinkler, Zoo har givet os. Prøv f.eks. at gå en tak længere op, når du er kommet igennem undervandstunnelen og op til ungernes anlæg bagerst i stedet for at gå tilbage gennem tunnelen, som næsten alle gæster gør. Der er nogle fine "indkig" over tunnelen, og det er det sted, hvor man kommer nærmest isbjørnene. I går kom de to unger helt hen til mig netop der. Du kan se Augo kigge på mig i min Fotodagbog.

2 kommentarer:

Anette sagde ...

Jeg var i Ålborg Zoo da isbjørneanlægget var næsten nyt - det var en stor fornøjelse. Vi så isbjørnene fra mange forskellige vinkler. Ih hvor jeg nød det. Jeg måtte tilbage til dem flere gang og tog adskillige billeder. Jeg har en aftale med en om at vi skal i Ålborg Zoo i år. Vi skal bare lige have fundet en dag. Dejlige billeder du viser derfra.

Koh-I-Noor (Bettina) sagde ...

Det kan I roligt glæde jer til :) Jeg tænker, at rovdyrene er ude, hvis det er en dag med godt vejr, og de har vænnet sig til det nye anlæg. Så er der det mere grund til at afprøve alle ruterne omkring anlægget.
God fornøjelse - og tak :)