Søg og du skal finde

25. juli 2012

Et smut i København og nordlige omegn

Jeg har været i tur på øen og besøge en veninde, og vi er kommet vidt omkring på de små tre dage, jeg havde derovre. Se bare her.

Den skallede kok spillede sammen med nogle andre musikere ved Lyngby sø
Bakken julepyntet. Forlystelserne stod stille så tidligt på dagen.

Julemændenes årlige kongres er i gang. Vi så dem dog ikke.

Ny Bakkesangerinde?
Skøn udsigt fra Strandvejen
Rungsted havn. Vi fik frokost på "The Captain".
Vi bemærkede, at tjenerne gav hånd, når gæsterne gik. Men ikke til os. Jeg gav drikkepenge, men tjeneren der afleverede mine byttepenge foreslog, at jeg gav en 50'er mere. Det ville jeg ikke, og så var der ingen, der værdigede os et farvel. Så beregn dig et eller anden sted over 30% i drikkepenge, hvis ikke du vil ses ned på hos "The Captain". Maden var god, men jeg spiser der ikke igen.

Vi ville gerne have kigget nærmere på Rungstedlund, men så skulle vi ikke være kommet en mandag.

Hestevogn på Erimitagesletten
Lækkerier ved Torvehallerne

Gråbrødre Torv med det store platantræ. Vi fik frokost hos Huks Fluks til venstre på billedet

Det store, stygge storkespringvand

Aliens er landet foran Christiansborg

Den sorte diamant

Altid smukke og summende Nyhavn

Det Kongelige Teaters skuespilhus til venstre og Operaen til højre
Og så var det atter tilbage til Kastrup med bagagen fuld og oplevelser :)

6 kommentarer:

  1. Dejlige feriefotos, og sikke meget du har nået :-) Og du kunne ikke have mere heldig med vejret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Deborah :)
      Ja, jeg bestilte jo sommeren en uges tid, før jeg fik ferie, så den kunne nå frem ;)
      Jeg synes også, vi fik udnyttet tiden superfint.

      Slet
  2. Hold da op hvor nåede I meget på kort tid.. Sjovt at se København gennem din linse. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe. Jeg tænkte, da jeg gik de mange fotos igennem, at jeg ikke ville vælge de, man ser flest af. Ikke alle steder i alt fald.
      Jeg ser uden tvivl Kbh anderledes end I, der færdes der dagligt. Du må en tur til mine områder, og så vil jeg nyde dine vinkler ;)

      Slet
  3. Tak for de dejlig dage <3
    Kom snart igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig meget i lige måde :)
      Jeg synes, det var fedt, at vi var impulsive samtidigt med, at du vidste en masse om langt det meste. Super guide! Måske du skulle overveje et jobskifte? ;)

      Slet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)