Søg og du skal finde

11. august 2012

Color Print A/S er gået konkurs

Det er en surrealistisk oplevelse at møde ind på mit hovedarbejdssted fredag morgen...

Da jeg er på vej ud for at udføre mit arbejde, bliver jeg mødt af min kollega (vi arbejder for et eksternt firma) med ordene "Har du hørt det seneste rygte?"
Hendes ord er der ikke noget underligt i, men selve "rygtet" er der bestemt. Virksomheden vi befinder os i, er Color Print i Vadum. Hovedkontoret for Skandinaviens største bogtrykkeri, der har afdelinger også i Norge og Sverige.

Foto taget mens jeg arbejder mig igennem det konkursramte firma

Ifølge min kollega siger rygtet, at Color Print er gået konkurs. Jeg synes ikke, den slags bør gå som et rygte, og kan bestemt ikke grine af det. Jeg spørger ind, men kollegaen ved ikke ret meget. Hun har ej heller kontaktet vores eget firma. Hun hiver mig med for at vise mig en intern mail, der er sendt til en medarbejder i CP, og som vedkommende har printet ud og lagt på sit skrivebord. Den slags må vi overhovedet ikke læse, men graden af alvor taget i betragtning, og især det faktum at jeg intet er informeret om overhovedet via de rette kanaler, gør at jeg læser mailen. Eftersom det har været i alle medier, afslører jeg ikke for meget fra mailen ved at sige, at det står mig klart, at Color Print er gået konkurs dagen før.

Hvad gør man så?
Da jeg jo er eksternt ansat, behøver jeg ikke bekymre mig om, om jeg får løn. Men jeg behøver bekymre mig om, om mit firma får sit tilgodehavende for det arbejde, jeg og min kollega har udført. og jeg behøver bekymre mig om, om jeg skal være der eller ikke.

Jeg ringer og vækker min chef. Hun ved intet, og er lige så chokeret som jeg. Hun ved ej heller, hvordan det skal håndteres, da vi jo selvsagt begge er uvidende omkring omstændighederne for konkursen.

Jeg går i gang med mit arbejde, mens jeg venter nærmere besked. Det kommer få minutter senere fra min chef. Vi skal lade arbejdet ligge og vente på hende, da hun vil komme så hurtigt som muligt.

En halv time senere ringer hun igen, og ved nu mere omkring konkursen. Color Print fortsætter som om intet er hændt, og det samme skal jeg. Det gør jeg så.

Det siger vel sig selv, hvad emnet for dagens snak har været. Rygterne og gættene vil ingen ende tage, men den overvejende stemning i firmaet er positiv, afklaret og rolig.

Jeg selv ville nok ikke være så afklaret. Jeg ville ikke tro på et eneste rygte, men afvente en underskrift fra en ny ejer, før jeg troede på noget.

Og det gør jeg så. Jeg afventer, OM der kommer en ny ejer af det tidligere Color Print. HVIS der kommer en ny ejer og nye navne på ryggen af medarbejderne der, afventer jeg OM den nye ejer ønsker at beholde min arbejdsgiver som leverandør af rengøringen. Endelig afventer jeg OM den nye ejer ønsker, at jeg fortsat skal repræsentere mit firma på matriklen.

Et puslespil skal falde i hak, før jeg ved, om jeg skal finde nyt job eller kan blive.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)