25. august 2012

Fantastisk morgen i Egense

Kl. 5:40 denne morgen cyklede jeg ned til Kattegat for at se solen stå op. Der var skyer i horisonten, og det giver ofte et fantastisk spil med lyset og farverne, og denne solopgang var ingen undtagelse.

Klik på billederne for at se dem i større udgave.







Og så var solen oppe :)

Morgendisen lå i bølger over markerne, og ikke en vind rørte sig. Havet var næsten spejlblankt. Fugle kunne høres - måger, gæs, stære og et par krager. Et containerskib sejlede ud fra Limfjorden, og dets motor var klar og tydelig i den stille morgen. Langt borte var en enlig bil. Hestene fnyste af og til. Men mere end noget andet hørtes lyden af mit kamera, og her kommer et udvalg af de øvrige billeder fra denne skønne morgen.


















4 kommentarer:

  1. Smukke billeder du har taget. Ved ikke om jeg kunne komme så tidligt op en lørdag morgen men synet er det bestemt værd :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er udpræget morgenmenneske - og vant til at stå tidligt op. Men derfra og til at cykle ned til havet i kold, våd morgendis er nu alligevel en forskel. Men som du siger, er det det værd :) Tak!

      Slet
  2. Jeg er helt mundlam - FANTASTISKE billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Gitte!
      Jeg bliver sørme da så glad for sådan en kommentar :)

      Slet