12. december 2012

Bare for sjov? Skal jeg grine nu?

Jeg kan virkelig undre mig nogen gange...

I går blev jeg atter ringet op af den kvindelige medarbejder ved Aalborg kommune omkring de fluer, jeg havde klaget over i sommer (indlæg om flueproblem her). Minkfarmens ejer skulle angiveligt have udtrykt overfor hende, at han var ked af, jeg havde klaget over de fluer, der forpestede mit liv. Så hun ville høre, om jeg stod fast på min klage, eller jeg ville trække den tilbage?

A hwa?? Skulle det så have været for sjov, jeg klagede?!? Ellers kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle ændre noget. Der er ingen fluer nu i december, men det ændrer da intet ved, at vi i de tre rækkehuse her måtte leve hele sommeren med fluenet på døre og vinduer for at kunne trække vejret uden at inhalere fluer. Problemet var så kendt her i vores lille flække, at det endda var med i byens revy. "Fluebo" blev Lejerbo omdøbt til i revyen.

Så fortalte hun, at minkavleren havde sagt, han havde talt med mig, og jeg havde sagt, at det ikke var så slemt alligevel.

Øhm... Nå! Jeg har aldrig nogensinde talt med manden, så jeg har svært ved at se, hvordan han kan referere en samtale, vi ikke har haft?!?

Så forsøgte hun sig med, at det måske var en af mine naboer, han havde talt med, som ikke mente, det var så galt.

Det skal jeg jo ikke kunne svare på, men vi har som nævnt alle tre boet i fluenet hele sommeren, og det er ikke, fordi vi synes, det er pænt.

Hun spurgte igen, om ikke jeg ville trække klagen tilbage.
"Nej, det vil jeg ikke." var mit klare svar.




Jeg kunne se, at nummeret, der blev ringet fra, svarede til kommunens numre. I sommers ringede jeg selv til dem, så det MÅ have været en medarbejder ved Aalborg kommune, jeg talte med. Uden de to fakta ville jeg være rigtig meget i tvivl, om ikke jeg i stedet havde talt med en særdeles konfliktsky ven af minkavleren.

Alt i denne sag er håndteret så uprofessionelt, som det formentlig kan blive. Når kommunen modtager en klage, ville jeg ellers tro, der var klare retningslinier for håndteringen. Men nej. Jeg er i alt fald på intet tidspunkt blevet taget alvorlig.

Ja, ja... Problemet er løst for mig. Jeg har opsagt min lejebolig, så det bliver en anden, der må nyde selskabet af millioner af minkfluer næste sommer.

3 kommentarer:

  1. Jeg har da aldrig hørt noget så helt toset!! Det er sørme da godt, det er en lejebolig, du kan flytte fra lettere end en ejer. Men det er da stadig ikke sjovt, og nej man klager da ikke for sjov. Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til Borgmesteren eller en eller anden og spørge til procedurer for klager, for som du siger, der må være HELT klare regler for, hvordan den slags skal håndteres og det er IKKE sådan! Jeg har arbejdet i en kommune engang, omend for lang tid siden, men andet kan ikke være tilfældet?!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gider ikke bruge mere tid på det, Deborah. Jeg synes, jeg har gjort det rigtige. At det så ikke hr nogen effekt, er bare ærgerligt. Hvis jeg skulle blive boende, var det en helt anden sag, men det skal jeg jo så ikke. Jeg er væk, inden minkfluesæsonen starter.
      Men mange tak for din kommentar og mening :)

      Slet
  2. Forstår godt du ikke vil bruge mere tid på det. Men er det muligt at komme i kontakt med dig evt via mail eller på anden måde ? Forstår at andre naboer også er generet.

    Skrev til dig tidligere om flueproblemet

    Mvh Jørgen

    SvarSlet

Gør mig glad - Skriv en kommentar :)